Karabuk University

Sosyal Tarih Anlayışının Cumhuriyet Türkiye’si Tarih Yazıcılığına Yansımaları

Show simple item record

dc.contributor.author OĞUZ, ÖZLEM
dc.date.accessioned 2020-03-05T06:26:07Z
dc.date.available 2020-03-05T06:26:07Z
dc.date.issued 2019-09-17
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/713
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışma başlığından da anlaşıldığı üzere Cumhuriyet sonrası Türkiye’de sosyal tarih anlayışının gelişimini inceleme amacıyla oluşturulmuştur. Böylece Türkiye’de bu alanda henüz eksik ve yetersiz kalan çalışmalara bu çalışmayla bir katkı sağlamak hedeflenmektedir. Çalışmanın giriş kısmında sosyal tarihle ilgili kısa bir önbilgi verildikten sonra belli başlı temel tarih anlayışlarının tanıtımına ve bunların Türkiye’deki yansımalarına geçilmiştir. Böylece hem sosyal tarihçiliğin diğer anlayışlar içindeki yeri ve önemi belirlenmeye çalışılmış, hem de diğer anlayışlarla benzer yönleri ve farkları ortaya konulmuştur. Bu anlayışlar içinde son olarak sosyal tarih anlayışı çok daha kapsamlı ve detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmanın sonraki kısmında sosyal tarihçilik anlayışının çıkış noktası olan Annales Okulu dönemler halinde incelenmiştir. Daha sonra bir taraftan Türk tarihçiliğinin gelişimine değinilirken bir taraftan da bu gelişim içinde sosyal tarihçiliğin izleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonrasında Cumhuriyet Dönemi sosyal tarih gelişimine katkı sağlayan öncü isimlere ve onların bu alandaki çalışmalarına geçilmiştir. Son olarak Türkiye’de sosyal tarihçilik anlayışıyla hareket eden popüler süreli yayınlardan örnekler verilerek çalışma sonlandırılmıştır. ABSTRACT As it is understood from the title this research is aimed to examine the development of social History understanding in Post-Republic Turkey. By this way, using this work in thisarea, is aimed to contribute to the workswich is still inadequate andin complete in Turkey. After giving a short introduction about a social history, in the introduction part of the work, the presentation of understanding of ceratin basic history and their reflections are introduced. Thus, both place and the importance of social history in other understandings have been tried to be determined and at the same time similarities and differences have been revealed within other understandings. Above all social understandings of history has been deal with in a much more compreshensive and detailed way. When it comes to next part of this study, Annales School, which is the starting point of social histography was investigated as a periods. Later on the one hand while touching the development of Turkish histography, on the other hand, the traces of social history of Republican Period and also other their works in this area is discussed. Finally this research is ended by giving example from popular periodical publications acting with the understanding of social history in Turkey. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Annales Okulu; Sosyal Tarih; disiplinler arası; karşılaştırmalı tarih. en_EN
dc.subject Annales School; social history; interdisciplinary; comparative history. en_EN
dc.title Sosyal Tarih Anlayışının Cumhuriyet Türkiye’si Tarih Yazıcılığına Yansımaları en_EN
dc.title.alternative The Reflections of Social History Conception to the Historiography of Republican Turkey en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account