Karabuk University

Yaratıcı Drama Eğitiminin Annelerin Özyeterlik Becerileri ile Bebeklerinin Sosyal Duygusal Gelişimleri Üzerindeki Etkilerin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author TAN, Elif
dc.date.accessioned 2020-03-20T07:07:40Z
dc.date.available 2020-03-20T07:07:40Z
dc.date.issued 2020-02-28
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/765
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama eğitiminin 1- 3 yaş bebeklere sahip annelerin özyeterlikleri ve bebeklerinin sosyal duygusal gelişimleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Karabük İlinde yaşayan 1-3 yaş bebeğe sahip 16 anne oluşturmuştur. Araştırmaya gönüllü katılan annelere " Anneyle Mutlu Bebek Drama Eğitimi " programı dört ay boyunca uygulanmıştır. Eğitim programının başında her anneye bebeğin ve annenin bazı demografik bilgilerini içeren kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Eğitimin ilk 12 haftası annelere eğitim verilmiş olup, son 4 haftası ise anneler ve bebekleri birlikte eğitime alınmıştır. Eğitimin sonunda, annelerin bebekleriyle evlerinde yapabilecekleri etkinlikleri içeren ev notları dağıtılmış ve süreç takip edilmiştir. Yaratıcı Drama Eğitiminin başında ve sonunda; ön test ve son test olarak annelere Anne Özyeterlik Ölçeği ve her bir anneyle bireysel görüşülerek Vineland Erken Çocukluk Dönemi Sosyal Duygusal Gelişim Beceri Ölçeği uygulanmıştır. Yapılan ön test ve son test sonuçlarına bakılarak yaratıcı drama eğitiminin annelerin özyeterlik ve bebeklerinin sosyal duygusal gelişimleri arasında farklılık olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere göre Anne Babalık Becerilerinde Özyeterlik ölçeğinde eğitim öncesi ve sonrası günlük işlerle ilgili boyutta anlamlı bir farklılık oluştuğu, bebeklerin sosyal duygusal gelişim becerilerinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. ABSTRACT The aim of this research is to examine the effect of creative drama education on the self-efficacy and social emotional development of mothers with babies aged 1-3 years. The sample of the study consisted of 16 mothers with 1-3 years old babies living in Karabük Province. "Happy Baby Drama Education with Mom" program was applied to the mothers participating in the study for four months. At the beginning of the training program, a personal information form including some demographic information of the baby and the mother was applied to each mother. The first 12 weeks of the training was given to the mothers, and the last 4 weeks of the mothers and their babies were trained together. At the end of the training, home notes containing the activities that mothers can do at home with their babies were distributed and the process was followed. At the beginning and end of Creative Drama Education; As a pre-test and post-test, mothers Self-Efficacy Scale and Vineland Early Childhood Social Emotional Development Skills Scale were applied to individual mothers. By looking at the pre-test and post-test results, it has been tried to determine whether there is a difference between the self-efficacy of mothers and the social emotional development of mothers. According to the data obtained in the study, it was observed that there was a significant difference in the dimensions of daily affairs before and after the education in the Self-Efficacy Scale of Parenting Skills, and that there was a significant difference in the social emotional development skills of the babies. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Infancy, creative drama, mother happy baby drama education, self-efficacy, social emotional development. en_EN
dc.subject Bebeklik dönemi, yaratıcı drama, anneyle mutlu bebek drama eğitimi, özyeterlik, sosyal duygusal gelişim en_EN
dc.title Yaratıcı Drama Eğitiminin Annelerin Özyeterlik Becerileri ile Bebeklerinin Sosyal Duygusal Gelişimleri Üzerindeki Etkilerin İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative Investigation of the Effects of Creative Drama Education on Mothers' Self-Efficacy Skills and Their Social Emotional Development en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account