Karabuk University

Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık, Finansal Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Karabük Üniversitesi Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author ÖREN BAYINDIRLI, MELEK
dc.date.accessioned 2020-06-29T12:14:40Z
dc.date.available 2020-06-29T12:14:40Z
dc.date.issued 2020-06-29
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/797
dc.description.abstract ÖZ Günümüz dünyasında kişilerin finansal kararları tüm hayatlarını etkileyen sonuçlar doğurmaktadır. Modern zamanla birlikte finansal enstrümanların çeşitlenmesi, pazar riskinin artması, finansal hizmetlerin fırsat maliyetlerinin giderek yükselmesi, bireylerin bilinçli ve doğru kararlar vermesini gerektirmektedir. Ekonomik koşulların zorlaşmasıyla birlikte kısa vadede riskten kaçınmak, uzun vadede getiri sağlamak bireyleri tedirgin etmektedir. Finansal okuryazarlık, en basit finansal işlemden en büyük yatırım karalarına kadar tüm süreçler için belirleyicidir. Finansal okuryazarlık, finansal eğitim ile başlar. Bireylerin finansal okuryazarlığı ülkenin sürdürülebilir ekonomisi için oldukça önemlidir. Finansal okuryazarlık finansal bilginin uygulanması, tutuma dönüşmesi ve davranış alışkanlığının oluşma sürecidir. Yapılan bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık, finansal tutum ve davranış düzeylerinin ölçülmesidir. Karabük Üniversitesinde öğrenim gören 500 öğrenci üzerinde uygulanan bu araştırmada hem finansal okuryazarlık, finansal tutum ve davranış düzeyleri belirlenmiş hem de birbirinden farklı sosyo-ekonomik, demografik ve tanımlayıcı özellikler bakımından incelenmiştir. Yapılan araştırmada öğrencilerin finansal okuryazarlık oranı %52,68 olarak tespit edilmiştir, dolayısıyla finansal okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin finansal okuryazarlık puan ortalamalarını cinsiyetlerine göre incelendiğimizde; erkek öğrencilerin finansal okuryazarlık puan ortalamasının kadın öğrencilerinden yüksek olduğu görülmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyetleri ile finansal davranış puan ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kadın öğrencilerin finansal davranış puan ortalaması erkek öğrencilerden daha yüksektir. Araştırmaya katılan öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyi orta seviyede tespit edilmiş olup finansal davranışlarının ve finansal tutumlarının gelişebilmesi için finansal eğitime ihtiyaç duyulmaktadır. ABSTRACT In today's world, people's financial decisions have consequences that affect their entire lives. With modern times, the diversification of financial instruments, the increase of market risk, the increase in the cost of financial services, requires from individuals to make informed decisions. Avoiding risk in a short time and earning in a long time as economic conditions become difficult makes individuals nervous. Financial literacy from the simplest financial transaction to the largest investment decisions is determinant for all processes. Financial literacy begins with financial education. The financial literacy of individuals is quite important for the sustainable economy of the country. Financial literacy is the process of the application of financial knowledge, its transformation into attitude, and the formation of a habit of behaviour. The aim of this study is to measure the financial literacy, financial attitude and behavior levels of university students. In this research applied on 500 students studying at Karabük University, both financial literacy, financial attitude and behavior levels were determined and examined in terms of different socio-economic, demographic and descriptive features. In the research conducted, the financial literacy rate of students was determined as 52.68%, therefore, the financial literacy levels were found to be medium level. When we examine the financial literacy score averages of the students participating in the research according to their gender; It is seen that the financial literacy score average of male students is higher than female students. A significant relationship was found between the gender of the students participating in the study and their financial behavior score averages. Female students' financial behavior score is higher than male students. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık, Finansal Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Karabük Üniversitesi Örneği en_EN
dc.title.alternative A Study To Determine The Level Of Financial Literacy, Financial Attitude And Behaviar Of University students: The Case Of Karabuk University en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account