Karabuk University

Baba Destek Eğitim Programının Babalık Rolü Algısına ve Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Oyun Becerilerinin Gelişimine Etkisinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ŞALCI, OSMAN
dc.date.accessioned 2020-07-07T06:55:37Z
dc.date.available 2020-07-07T06:55:37Z
dc.date.issued 2020-07-03
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/807
dc.description.abstract ÖZET Araştırmada okul öncesi eğitim alan çocukların babalarına uygulanan Baba Destek Eğitim Programı’nın babaların babalık rolü algılarına ve okul öncesi dönem çocukların oyun becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri mix (karma) olarak birlikte kullanılmıştır. Çalışma grubuna, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Bartın ilinde bağımsız anaokullarına devam eden beş-altı yaş grubu çocuğa sahip 40 baba gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada, yarı deneysel bir yöntem olan ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına çocukları okul öncesi eğitime devam eden babalar dahil edilmiştir. Deney grubundaki babalara 10 hafta boyunca Baba Destek Eğitim Programı uygulanırken kontrol grubuna ise herhangi bir eğitim programı uygulanmamıştır. Kuzucu (1999) tarafından geliştirilmiş olan Babalık Rolü Algı Ölçeği ile Fazlıoğlu, Ilgaz ve Papatğa (2013) tarafından geliştirilen Oyun Becerileri Değerlendirme Ölçeklerinin güvenirlik çalışmaları yapılarak kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerden sayı, yüzde, ortalama, standart sapma değerleri kullanılmıştır. Demografik özelliklerin gruplara göre dağılımı kikare analizi ile test edilmiştir. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Ayrıca nitel yöntem boyutunda verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Formun iç geçerliliğini sağlamak için uzman görüşü alınarak soruların son hali verilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uygulanan eğitim programı sonrasında deney grubunda bulunan babaların babalık rolü ve çocuklarının oyun becerileri öntest ve son testi puan ortalamaları arasında farklılığın anlamlı olduğu belirlenmiştir. Uygulanan Baba Destek Eğitim Programının babalık rolünde ve çocukların oyun becerilerinin gelişiminde etkili olduğu görülmüştür.   ABSTRACT In this study, it was aimed to investigate the effect of Father Support Education Program, which is applied to fathers of preschool children, on fathers' perceptions of paternal role and the development of preschool children's play skills. For this purpose, quantitative and qualitative research methods were used together in the research as a mix. Forty fathers with five or six age group children attending independent kindergartens in the 2018-2019 academic year Bartın province voluntarily participated in the study group. In the study, a pretest-posttest control group model, which is a semi-experimental method, was used. Fathers whose children continue their pre-school education are included in the experimental and control groups. While Father Support Training Program was applied to the fathers in the experimental group for ten weeks, no training program was applied to the control group. Reliability studies of the Paternal Role Perception Scale developed by Kuzucu (1999) and Game Skills Evaluation Scales developed by Fazlıoğlu, Ilgaz and Papatğa (2013) were used. Number, percentage, average and standard deviation values, which are descriptive statistical methods, were used to evaluate the data. The distribution of demographic features by groups was tested by chi-square analysis. T-test was used to compare quantitative continuous data between two independent groups. In addition, a semi-structured interview form developed by the researcher was used to collect data in the qualitative method. In order to ensure the internal validity of the form, expert opinion was received and the final form of the questions was given. Descriptive analysis was used in the analysis of the data obtained. After the training program applied as a result of the research, it was determined that the difference between the paternal role of the fathers in the experimental group and their children's play skills pretest and posttest mean scores was significant. Applied Father Support Training Program was found to be effective in the role of fatherhood and in the development of children's play skills. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Family Education, Paternity Role, Play Skill, Preschool Period en_EN
dc.subject Aile Eğitimi, Babalık Rolü, Oyun Becerisi, Okul Öncesi Dönem en_EN
dc.title Baba Destek Eğitim Programının Babalık Rolü Algısına ve Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Oyun Becerilerinin Gelişimine Etkisinin İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative Investigation of the Effect of Father Support Education Program on Perception of Fatherhood Role and Development of Play Skills of Children Receiving Preschool Education en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account