Karabuk University

Kazak Çocuk Masallarında Kullanılan Motifler ve Masalların Türkçe Öğretimine Faydaları

Show simple item record

dc.contributor.author KORKMAZ, GÜLCAN
dc.date.accessioned 2020-07-09T12:30:34Z
dc.date.available 2020-07-09T12:30:34Z
dc.date.issued 2020-06-10
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/817
dc.description.abstract ÖZ Masallar, kuşaktan kuşağa aktarılan en güzel anlatım türlerinden biridir. Halkın geleneklerini, folklorunu aktarırlar. Bu bakımdan masallar birer kültür mirasıdır. İnsanlar var olduğu günden günümüze kadar sevinçlerini, üzüntülerini, düşüncelerini, tecrübelerini paylaşmak arzusu içinde olmuşlardır. Bu nedenle çeşitli öğelerden yararlanmışlardır. Masallar da bu anlatım türlerinin en önemlilerinden biridir. Masallar çocukların hem duygusal hem de mental olarak gelişmesinde çok yararlıdır. Masallarla büyüyen çocuk şiddete daha az meyillidir. Çünkü masallarda ön plana çıkan manevi değerler söz konusudur. İyilik, kötülük gibi ahlâki değerler verilirken; değerler arasındaki çatışmalarda anlatılır ve okuyuculara bir ders niteliği taşıyan öğütler verilir. Bu çalışmamızda halk bilimi araştırma yöntemlerine uygun olarak 20 adet masalın ana düşüncesi, olay örgüsü, motif yapısı, masalların genel değerlendirmesini, masalların Türkçe öğretimine faydaları genel olarak halk biliminin araştırma yöntemlerine uygun olarak işlemeye ve bilimsel sonuçlara ulaşılmaya çalışıldı. Çalışmamızda Kazak Çocuk masalları içerisinden seçtiğimiz 20 adet çocuk masalı S.Thompson tip kataloğuna göre incelenmiştir. Masalların Kazak Türkçesi ile birlikte bu masalların Türkiye Türkçesi yazımlarına da yer verilmiştir. Kazak masallarının en güzel örneklerinin yer aldığı “Kazak Masallarından Seçmeler” kitabından yararlanılmıştır. ABSTRACT Tales are one of the most beautiful narrative genres transmitted from generation to generation. They convey the traditions and folklore of the people. In this respect, fairy tales are cultural heritage. People have been willing to share their joys, sorrows, thoughts and experiences from the day they existed to the present day. They have therefore benefited from various elements. It is one of the most important types of narrative in fairy tales.Tales are very useful for the development of children both emotionally and mentally. Growing with fairy tales is less prone to violence. Because there are universal and moral values that come to the forefront in fairy tales. Moral values such as good and evil are given in the conflicts between values. And readers are given advice as a lesson. In this study, in accordance with folklore research methods, the main idea of 20 fairy tales, plot, motif structure, general evaluation of fairy tales, the benefits of fairy tales in Turkish teaching were generally tried to reach in accordance with the research methods of folklore and to reach scientific results. In our study, 20 children's tales that we selected among Kazakh children's tales were examined according to the type of S. Thomson type catalog. these tales with tales of Kazakh Turkish Turkey are included in the Turkish spelling. The book "Choices from Kazakh Tales", which includes the best examples of Kazakh tales, was used. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Kazak, Sözlü edebiyat, kültür, masal, folklor, çocuk masalları, Türkçe öğretimi en_EN
dc.subject Kazakh, Oral literatüre, culture, folklore, story, children, motif, Turkish teaching en_EN
dc.title Kazak Çocuk Masallarında Kullanılan Motifler ve Masalların Türkçe Öğretimine Faydaları en_EN
dc.title.alternative Motifs Kazakh Children’s Tales and Their Benefits to Turkish Teaching en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account