Karabuk University

İçsel Pazarlama Yaklaşımının Örgüt İklimi Üzerine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Aracılık Rolü: Karabük Üniversitesi Öğretim Elemanları Üzerine Bir Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author ALKAN, HATİCE
dc.date.accessioned 2020-07-27T13:21:06Z
dc.date.available 2020-07-27T13:21:06Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/848
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışmada içsel pazarlama yaklaşımının örgüt iklimi üzerine etkisinde duygusal bağlılığın aracılık rolü incelenmiştir. Çalışmada yerli ve yabancı literatür taraması yapılmıştır. Literatür taraması sonucunda çalışmanın teorik alt yapısı oluşturulmuştur. Daha sonra, araştırmanın uygulama kısmını oluşturmak için anket çalışması yapılmıştır. Araştırma Karabük Üniversitesi’nde görev yapmakta olan Öğretim Elemanları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Anket formunun ilk kısmında demografik özellikleri ölçen sorular sorulmuştur. İkinci kısmında içsel pazarlama faaliyetlerini ölçmeye yönelik sorular yer almıştır. Üçüncü kısımda kullanılan ölçek örgüt iklimine ilişkin sorulardan oluşmaktadır. Anket formunun son kısmında ise duygusal bağlılığa ilişkin sorular yer almaktadır. Araştırmada amaçlara ulaşabilmek için frekans analizi, güvenilirlik analizi ve faktör analizleri yapılmıştır. Araştırma hipotezleri hiyerarşik regresyon analizleri ile test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda akademik personelin içsel pazarlama faaliyetlerindeki algılarının örgüt iklimi ile duygusal bağlılık üzerinde pozitif yönlü anlamlı etkisinin bulunduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde duygusal bağlılığın örgüt iklimi üzerinde pozitif yönlü anlamlı etkisinin bulunduğu gözlenmiştir. İçsel pazarlamanın örgüt iklimi üzerindeki etkisinde duygusal bağlılığın ise kısmi aracılık rolünün bulunduğu tespit edilmiştir ABSTRACT In this study, the mediating role of affective commitment in the effect of internal marketing approach on organizational climate is examined. In this study, domestic and foreign literature was searched. As a result of the literature review, the theoretical background of the study was established. After presenting the theoretical background, a survey was conducted to form the application part of the research. The research was carried out on the teaching staff of Karabük University. In the first part of the questionnaire, the questions measuring demographic characteristics were asked. In the second part, there are questions about measuring internal marketing activities. The scale used in the third part consists of questions about the organizational climate. In the last part of the questionnaire, there are questions about affective commitment. In order to achieve the objectives, frequency analysis, reliability analysis and factor analysis were performed. The research hypotheses were tested with hierarchical regression analyzes. As a result of the research, it has been determined that the perceptions of academic staff in internal marketing activities have a positive effect on organizational climate and emotional commitment. Similarly, it has been observed that emotional commitment has a positive and significant effect on organizational climate. Emotional commitment has a partial mediating role in the effect of internal marketing on organizational climate. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject İçsel Pazarlama; Örgüt İklimi, Duygusal Bağlılık en_EN
dc.subject Internal Marketing, Organizational Climate, Affective Commitment en_EN
dc.title İçsel Pazarlama Yaklaşımının Örgüt İklimi Üzerine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Aracılık Rolü: Karabük Üniversitesi Öğretim Elemanları Üzerine Bir Uygulama en_EN
dc.title.alternative Mediator Role of Emotional Commitment on the Impact of Internal Marketing Approach on Organizational Climate: An Application on Karabuk University Faculty Members en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account