Karabuk University

İkili İlişkiler Bağlamında Fas Pazarının Türkiye Açısından Önemi ve İşletmelerin Durumu

Show simple item record

dc.contributor.author CHAİNE, HANANE
dc.date.accessioned 2020-09-08T12:26:52Z
dc.date.available 2020-09-08T12:26:52Z
dc.date.issued 2020-09-04
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/913
dc.description.abstract ÖZ Türkiye’nin yakın coğrafyası ve jeopolitik ilgi alanı kapsamında yer alan bölgelerden biri Kuzey Afrika bölgesidir. Tarihi ve kültür açıdan kuvvetli bağların söz konusu olduğu bu bölgede 20. yüzyılda yaşanmış dönüşümler, sömürge sistemlerinin sona ermesi ve bağımsız devletlerin ortaya çıkmasıyla sonuçlanmıştır. Bu dönemden itibaren Türkiye Cumhuriyeti, söz konusu bölge ülkeleriyle siyasi, ekonomik, ticari ve kültürel ilişkilerini geliştirme politikası izlemiştir. 21. yüzyıldan itibaren bu ilişkiler yeni boyut kazanmış ve bu çerçevede Türkiye’nin söz konusu ülkelerle ticari ve ekonomik ilişkilerinde yeni açılımlar yaşanmıştır. Jeopolitik ve jeostratejik konumu itibariyle Kuzey Afrika’nın çok önemli ülkelerinden biri olarak Fas Kraliyeti, bu anlamda Türkiye açısından önemli bir ülke olma özelliğini korumuştur. Keza kraliyetin Afrika’ya açılan bir kapı niteliğinde olması, bölge ülkeleri ve genel olarak Afrika kıtasıyla ticari ve ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi açısından önemli bir yere sahip olduğunu özellikle vurgulamak gerekir. Bunun yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti ve Fas Kraliyeti arasında ekonomik, ticari ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi açısından turizm, havacılık, dış ticaret, inşaat, tekstil, hizmet sektörleri vs. alanlar başta olmak üzere özellikle esaslı potansiyelin olduğunu, Türkiye’nin orta ve büyük ölçekli şirketlerinin Fas ekonomisinde ve ticaret hayatında önemli rol oynadığını vurgulamak gerekir. Bu şirketler özellikle inşaat ve havacılık sektöründe kendini gösterebilmektedir. İkili ilişkilerin geliştirilmesinde aynı zamanda ilgili kamu kuruluşları, ilgili bakanlıkların muadil birimlerinin, sivil toplum örgütleri, ticari ve sanayi kuruluşları, odalar ve derneklerin faaliyetleri, ortak toplantılar, karşılıklı ziyaretler, fuar ve çeşitli organizasyonlar yoluyla daha da geliştirilmektedir. Bu kapsamda, bu çalışma ikili ilişkiler bağlamında Fas pazarının Türkiye açısından önemi ve işletmelerin durumu konusu incelemektedir. ABSTRACT North Africa is one of the regions which are within the scope of Turkey’s near geography and geopolitical interest. In this region where the historical and cultural bounds are very strong, the transformations that occurred during the 20th century were concluded by the end of colonization systems and the foundation of independent states. Since these times, the Republic of Turkey adopted the policy of developing its political, economic, commercial and cultural relations with countries of the aforesaid region. Since the 21st century there relations have gained a new aspect and new developments occurred in the commercial and economic relations of Turkey with aforesaid countries within this context. The Kingdom of Morocco being one of the very important countries of the North Africa due to its geopolitical and geostrategic location, has preserved its important with this regard for Turkey. Therewithal it has to be emphasized that it occupies an important position in terms of developing commercial and economic relations with the countries of the region and the Africa continent in general, as the Kingdom is the port which opens onto Africa. Furthermore, we have to emphasize that sectors such tourism, aviation, foreign trade, construction, textile, service providing, etc. have particular potential to develop the economic, commercial and cultural relations between the Republic of Turkey and the Kingdom of Morocco and the medium a large scaled companies of Turkey play important roles in the economics of the Morocco as well as in its commercial life. These companies are particularly proving themselves in the construction and aviation sectors. Bilateral relations are also developed by the activities, joint meetings, mutual visits, expositions and miscellaneous organizations of relating public institutions, relating ministries’ counterpart departments, non-governmental organizations, commercial and industrial establishments, chambers and associations. Within this context, this study examines the importance of Moorish market for Turkey in terms of bilateral relations and the situation of the establishments. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Türkiye; Fas Kraliyeti, ikili ticari ilişkiler, şirketler en_EN
dc.subject The Republic of Turkey, The Kingdom of Morocco, Bilateral Trade Relations, Importance of Moroccan Market Companies en_EN
dc.title İkili İlişkiler Bağlamında Fas Pazarının Türkiye Açısından Önemi ve İşletmelerin Durumu en_EN
dc.title.alternative The Importance Of Morocco Market For Turkey In The Context Of Bilateral Relations And The Status Of Companies en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account