Karabuk University

ASBESTSİZ BAĞLAYICI İLE ÜRETİLEN FREN BALATALARINDA DEMİR CÜRUFU KULLANIMININ FRENLEME PERFORMANSINA ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author AKDOĞAN, Kamil
dc.date.accessioned 2020-10-08T08:22:53Z
dc.date.available 2020-10-08T08:22:53Z
dc.date.issued 2020-10-02
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/944
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada, asbestsiz bağlayıcı ile üretilen fren balatlarında demir cürufunun performansa etkileri incelenmiştir. Demir cürufu, fren balatalarında 3 kategoride kullanılmıştır. Bir adet cüruf kullanılmayan referans numune ile birlikte aşındırıcı, yağlayıcı ve dolgu maddesi, 3 farklı kategoride kullanılmıştır. Bir numunede ise cüruf, bu 3 kategorinin hepsinde kullanılmıştır. Toplamda, 5 farklı balata numunesi üretilmiştir. Balataların üretiminde, ilk aşamada, sıcak pres prosesi uygulanmıştır. Sonrasında, balatalar, ısıl işleme tabi tutularak sertlik kazandırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, cürufun 3 farklı kategoride aynı anda kullanıldığı numune, en yüksek sürtünme katsayısına sahiptir (µ= 0,5552). Buna karşın, sürtünme düzensizliği fazladır. Sürtünme düzensizliği en düşük olan, en kararlı numune ise, cürufun aşındırıcı olarak kullanıldığı numunedir. Cürufun yağlayıcı olarak kullanıldığı numune başarısız sonuçlar vermiştir. Cürufun dolgu maddesi olarak kullanılması balataya zarar sağlamamış, aksine faydalı olmuştur. ABSTRACT In this study, effect of iron slag on non-asbestos brake pads were reviewed. Iron slag has been used in 3 different categories. One sample is produced without iron slag as reference results and other 3 samples are produced with iron slag as abrasive, lubricant and filler. One other sample are produced with iron slag as 3 of these categories. In total, 5 different brake pad samples are produced. At the first, hot pres process are used in production of brake pads. After that pads are applied to heat process for gaining hardness. As the obtained results, the sample which uses iron slag as 3 of these categories together has the most coeffcicient of friction (µ= 0,4552). However, friction irregularity has been observed too much. The sample with the lowest irregularity, and the most stable, is the sample, in which slag is used as abrasive. The sample which used iron slag as lubricant has given the failed results. Usage of slag as filler has no harmful results in brake pads, unlike became benefical. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Blast furnace slag, Braking performance, Braking stability, Brake pad en_EN
dc.subject Frenleme performansı, Demir cürufu, Frenleme kararlılığı, Fren balatası en_EN
dc.title ASBESTSİZ BAĞLAYICI İLE ÜRETİLEN FREN BALATALARINDA DEMİR CÜRUFU KULLANIMININ FRENLEME PERFORMANSINA ETKİSİ en_EN
dc.title.alternative EFFECT OF IRON SLAG ON BRAKING PERFORMANCE OF NON-ASBESTOS BONDED BRAKE PADS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account