Çakmak, Ali ÇağlarCebeci, Hakan2024-09-292024-09-292014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US7-xhN-x4tuJgDyL_Nq9sfFYb_q06tMcXgHl9Lq2ZekDhttps://hdl.handle.net/20.500.14619/12782Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Ana Bilim DalıBu çalışma kapsamında 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereği kamu kurumlarında sağlıklı ve güvenli çalışma ortamlarının oluşturulması adına yapılması gereken düzenlemeler ile bu düzenlemeleri uygulayacak olan çalışan ve yöneticilerin görev ve sorumluluklarını yerine getirme düzeyleri araştırılmıştır. Çalışma teorik ve uygulama şeklinde iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısımda çalışmanın ilk iki bölümü yer almaktadır. Birinci bölümde; iş sağlığı kavramı ve önemi, Dünya'da ve Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliği hakkının gelişimi, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili uluslararası ve ulusal kuruluşlar yer almaktadır. İkinci bölümünde; iş sağlığı ve güvenliği hakkında ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, Türkiye'de kamu kurumlarında konu ile ilgili öngörülen yapısal ve yönetimsel düzenlemeler, kamu kurumlarında yöneticilerin ve çalışanların yükümlülükleri konularına değinilmiştir. Çalışmanın ikinci kısımda ise, Karabük Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğine bağlı hastanelerde konu ile ilgili yapılan anket çalışması ve sonuçları yer almaktadır. Bu çalışma iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarının zorunlu tutulduğu kamu kurumlarında yapılması gereken düzenlemeleri ve yöneticiler ile çalışanların yükümlülüklerini teorik olarak ayrıntılı bir şekilde açıklamakta ve Karabük Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğine bağlı hastanelerde yöneticilerin ve çalışanların yükümlülüklerini hangi ölçüde yerine getirdiğini ve çalışanların iş güvenliği düzeylerini analiz etmektedir. Anahtar Sözcükler: İş sağlığı, iş güvenliği, 6331 Sayılı Kanun, kamu yöneticileri, kamu çalışanları.In the present study, the arrangements required to establish healthy and safe working environments in public institutions in accordance with Occupational Health and Safety Law Numbered 6331 and levels of the employees and managers who shall apply these arrangements to fulfill their duties and responsibilities were researched. The present study is composed of two chapters, theoretical and applied. The theoretical chapter includes the first two parts of the study. In the first part; the concept and importance of occupational health, development of occupational health and safety right in the World and Turkey, and international and national institutions related to occupational health and safety are included. In the second part; national and international legal arrangements about occupational health and safety, the structural and administrative arrangements anticipated about the subject in the public institutions in Turkey, and responsibilities of managers and employees in the public institutions are handled. In the second chapter of the study, the survey study performed about the subject in the hospitals subject to General Secretariat of Karabük Public Hospitals Association and results of the survey are given. This study explains the arrangements required in the public institutions responsibilities of the managers and employees theoretically in details, and analyzes to what extent the managers and employees of the hospitals subject to General Secretariat of Karabük Public Hospitals Association fulfill their responsibilities and occupational safety levels of the employees. Keywords: Occupational health, occupational safety, law numbered 6331, public managers, public employees.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu YönetimiPublic AdministrationTürkiye'de kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları: Karabük ili kamu hastanelerinde bir çalışmaOccupational health and safety practices of public health institutions in Turkey: A study in Karabuk city public hospitalsMaster Thesis1571356386