Kır, EsraCengiz, Hakan2024-09-292024-09-2920221309-6362https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1178046https://hdl.handle.net/20.500.14619/12642Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de evlilik törenlerinde gerçekleş- tirilen gösterişçi tüketim motivasyonlarını incelemektedir. Bu doğrul- tuda bu çalışma yeni evli kadınların evlilik törenlerindeki gösterişçi tüketim motivasyonlarını ortaya çıkarmak için nitel bir araştırma yön- temini benimsemiştir. Araştırmacılar fenomenolojik araştırma tasarı- mını benimseyerek derinlemesine mülakat ve katılımcı gözlem tek- niklerini kullanmışlardır. Literatür, gösteriş tüketimi çoğunlukla dışsal motivasyonlarla ilişkilendirmiştir. Ancak bu çalışma, evlilik gibi kül- türel olarak dramatize edilmiş bir yaşam dönümüne ilişkin gösterişçi tüketim davranışlarının içsel ve dışsal motivasyonlarla gerçekleştirile- bileceğini ortaya koymaktadır. Verilerin analizi sonucunda pazarlama literatüründe yaygın olarak kullanılan iki motivasyon türüne (dışsal ve içsel) sosyal psikoloji literatüründen ödünç alınan yarı dışsal motivas- yonlara ulaşılmış ve bu üç ana tema altında on kategori sınıflandırıl- mıştır. Bulgular ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürk evlilik törenlerinde gösterişçi tüketim motivasyonlarının incelenmesi: yeni evli kadınlar üzerine nitel bir araştırmaArticle5962555117804614