Cengiz, HakanÖzkara, Behçet Yalin2024-09-292024-09-292016https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/200369https://hdl.handle.net/20.500.14619/12327Bu çalışmanın amacı tüketicilerin materyalizm, bireyselcilik ve öz-benzeşim düzeylerinin tüketici isimleri aracılığıyla kişiselleştirilmiş reklamlara yönelik tutumları ve bu tür reklamları sosyal ağlarda paylaşma niyetleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla, verilerin toplanmasında kartopu örnekleme yöntemi benimsenmiş, sosyal medya üzerinden kullanıcılar çalışmaya davet edilmiş ve bu daveti ağlarındaki diğer kişilerle paylaşmaları istenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen 144 veri, Smart PLS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları tüketicilerin markaya yönelik öz benzeşim düzeylerinin ilgili markanın kişiselleştirilmiş reklamlarına yönelik tutum ve ilgili reklamları sosyal ağlarda paylaşma niyeti üzerinde olumlu yönde anlamlı etkileri olduğuna işaret etmektedir. Ayrıca elde edilen bulgular, tüketicilerin materyalizm düzeyleri ve kişiselleştirilmiş reklama yönelik tutumlarının ilgili reklamları sosyal ağlarda paylaşma niyeti üzerinde olumlu yönde anlamlı etkileri olduğunu göstermektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİşletme FinansMateryalizm, öz-benzeşim ve bireyselciliğin kişiselleştirilmiş reklama yönelik tutumlar ve kişiselleştirilmiş reklamlari sosyal ağlarda paylaşma niyeti üzerindeki etkileriArticle471242003694