Benli, Ali RamazanAcar, Ece2024-09-292024-09-292017https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/277176https://hdl.handle.net/20.500.14619/11966Yaşlı bakım teknikerliği, üniversitelerin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulları bünyesinde yer alan 2 yıllık yaşlı bakım önlisans eğitimini tamamlayan bireylere verilen ünvandır. Bu çalışmanın amacı yaşlı bakım teknikerliği bölümünde okuyan öğrencilerin mesleki kaygı düzeylerini ve bunu etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Kesitsel tipteki bu çalışmaya Karabük Üniversitesinde yaşlı bakım teknikerliği okuyan son sınıf öğrencileri dahil edildi. Öğrencilere bölümleri hakkında bilgi düzeyleri, mesleki tanımlar, çalışma sahası hakkında sorular yönelten anket formu ve Beck Anksiyete Ölçeği uygulandı. Anksiyete düzeyleri ile mesleki bakış açıları arasında ilişki olup olmadığı değerlendirildi. Yaşlı bakımı son sınıfta okuyan 186 öğrenciden 159' u (%85,48) katılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,98±1,80 yıl olup %26,4' ü erkek, %73,6' sı kadındı. Katılımcıların %73,6' sı bölüme isteyerek geldiğini, %51,6' sı bölümden memnun olduğunu, %90,6' sı meslekleriyle ilgili gelecek kaygısı duymakta idiler. Öğrencilerin genel anksiyete düzeyleri ile sorgulanan değişkenler arasında bir ilişki bulunamadı. Öğrencilerin çoğunluğu bölümden memnun olduğunu ve gelecekte mesleklerine olan ihtiyacın artacağını belirtmişlerdir. Mesleki kaygılarının asıl sebebinin sertifikasyon programları sonucu yetiştirilen yaşlı bakım elemanlarıyla yaşlı bakım teknikerleri ile aynı şekilde değerlendirilmesi olduğu anlaşılmaktadırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıGeriatri ve GerontolojiHemşirelikYaşlı bakım teknikerliği bölümü son sınıf öğrencilerinin mesleklerine yönelik kaygı düzeyleri ve etkileyen faktörlerArticle2521525122771766