Özyürek, ArzuÖmeroğlu, Esra2024-09-292024-09-2920131300-1337https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/146510https://hdl.handle.net/20.500.14619/12530Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden, altı yaşında 52 çocuğun (26 kız, 26 erkek) örneklem olarak alındığı bu çalışmada, uygulanan bellek eğitimi programının çocukların bellek gelişimleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada, Morris Cohen (1997) tarafından geliştirilen Çocuklarda Bellek Süreçlerini Değerlendirme Ölçeği (CMS) kullanılmıştır. Deney grubuna (n=26) on iki hafta süreyle haftada iki gün sözel ve görsel kısa süreli ve uzun süreli bellek gelişimini destekleyici eğitim programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, uygulanan bellek eğitimi programının çocukların sözel ve görsel kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere genel bellek indeksi, ertelenmiş tanıma ve öğrenme indeksi puanlarında anlamlı ölçüde artış olduğu (p<.001) bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSpor BilimleriPsikolojiAile ÇalışmalarıBellek eğitimi programının altı yaşındaki çocukların bellek gelişimine etkisinin incelenmesiArticle451683014651038