Göktaş Kulualp, HalimeSarı, Ömer2024-09-292024-09-2920182147-9208https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/304487https://hdl.handle.net/20.500.14619/11876Günümüz koşullarında insan unsurunun çalışma yaşamının vazgeçilmez aktörü olduğutartışmasız bir gerçek haline gelmiştir. Kurumların başarıları ve sürdürülebilirliği artıkçalışanların elindedir. Dolayısıyla, kurum yöneticileri de artık “her koşulda başarılı olabilirimyeter ki çalışanımı hoş tutmasını bileyim” anlayışını benimsemelidir. Gelinen bu noktadayönetici-çalışan ilişkilerinin sonucu olarak ortaya çıkan kavramlardan biri de “duygusal emek”tir. Duygusal emek konusunu inceleyen bu çalışmada, çok emek gerektiren bir meslek olan okulöncesi öğretmenlerinin duygusal anlamda emek hakkındaki görüşleri değerlendirilmiştir. Bubağlamda, Ankara da bulunan okul öncesi eğitim veren bir devlet okulunda görev yapan 16öğretmene derinlikli mülakat uygulanmıştır. Mülakat sonucu elde edilen verilere içerik analiziyapılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin duygusal emeğe yönelik görüşleri “duygu yönetimi,duygusal çelişki, davranış kalıpları, rol oynama, duyguların bastırılması, davranışta gerçeklik,olumlu izlenim” kategorileri altında incelenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatDuygusal emek: okul öncesi öğretmenleri üzerine bir içerik analiziArticle11824116730448714