Üzüm, HanifiYesıldag, BerayKarlı, ÜmitÜnlü, HülyaParlar, FatihÇokpartal, CengizTekın, Nedim2024-09-292024-09-2920161303-0035https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/212741https://hdl.handle.net/20.500.14619/12338Bu çalışma, kamu ve özel spor merkezlerinden hizmet alan bireylerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu; İstanbul, İzmir, Sakarya, Bolu ve Karabük illerindeki resmi ve özel spor kurumlarından hizmet alan 173 kadın 232 erkek olmak üzere toplam 405 katılımcıdan oluşmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Uçan (2007) tarafından geliştirilen \"Spor-Fitness Merkezleri Algılanan Hizmet Kalitesi Ölçeği (SFM-HKÖ)\" kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, hizmet kalitesi algı puanları bakımından cinsiyet, medeni durum, ücret kullanım sıklığı ve kurum türü değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunurken (P<0.05), antrenör cinsiyeti, spor yapma amacı, spor yapma zamanı ve gelir düzeyinde hizmet kalitesi algı puanları bakımından anlamlı bir fark bulunmamıştır (P>0.05). Ayrıca katılımcıların memnuniyet düzeylerinin; Etkileşim Kalitesi, Çıktı Kalitesi, Fiziksel Çevre Kalitesi, Program Kalitesi, Egzersiz Alet ve Ekipmanları ile Ortam Koşulları Kalitesi alt boyutlarında ortalamanın üstünde olduğu saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu ve özel spor merkezleri müşterilerinin hizmet kalitesi algilarinin incelenmesiArticle180316721274116