Çaglayan, Evrim2024-09-292024-09-2920181301-0085https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/388530https://hdl.handle.net/20.500.14619/11650Resim sanatında kolaj tekniği 20. yüzyılın başlarından itibaren kullanılmaktadır. Öncü isimleri arasında Picasso ve Braque’nin yer aldığı bu teknik geleneksel resim malzemelerinin yanında farklı malzemeleri de kullanmayı olanaklı kılmıştır. Sanatta ortaya çıkan bu yeni teknik zamanla sanat eğitimi sürecinde de yer almıştır. Bu araştırmanın amacı; kolaj tekniğinin öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerine katkısını araştırmaktır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği araştırmada, öğrencilerin kolaj tekniğinden yararlanarak kurdukları kompozisyonlar alan uzmanlarının görüşlerine sunulmuştur. Elde edilen verilerin analizi sonucu ortaya çıkan bulgular, kolaj tekniği kullanılarak yapılan öğrenci uygulamalarının tasarım ilkeleri açısından yeterli düzeyde olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin kazanımları, ortaya çıkan uygulamaların nitelikleri ve uzmanların yorumları birlikte değerlendirildiğinde kolaj tekniğinin örneklemde yer alan öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerine olumlu katkı yaptığı belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSanat eğitiminde kolaj tekniği ve öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerine katkısıArticle134313885300