Kılınç, Ali ÇagatayBüyüköztürk, ŞenerAltun Akbaba, Sadegül2024-09-292024-09-2920141300-4832https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/159028https://hdl.handle.net/20.500.14619/12513Bu çalışmanın amacı, Lambert (2003) tarafından geliştirilen \"Okullarda Liderlik Kapasitesi Ölçeğinin-OLKÖ\" (Leadership Capacity School Survey - LCSS) Türk kültürüne uyarlanmasıdır. Araştırmaya, Ankara ilinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden oluşan 299 kişilik bir grup katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini tespit etmek amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. AFA sonuçları, Türkçeye uyarlanmış ölçeğin dört alt boyuttan oluştuğunu göstermiştir. Bu alt boyutlar ölçeğin orijinal formuyla ve ilgili alanyazınla uyumlu bir biçimde \"Dağıtımcı Liderlik\", \"Paylaşılan Okul Vizyonu\", \"İş Birliği ve Ortak Sorumluluk\" ve \"Algılanan Öğrenci Başarısı\" olarak adlandırılmıştır. Nihai formu 30 maddeden oluşan ölçeğin alt boyutlarından elde edilen puanların iç tutarlılık değerleri .91 ile .94 arasında değişmektedir. Araştırma sonuçları, Türkçeye uyarlanan Okullarda Liderlik Kapasitesi Ölçeği'nin (OLKÖ) ilk ve orta okullarda liderlik kapasitesini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkullarda liderlik kapasitesi ölçeğinin (olkö) türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışmasıArticle4612315902820