Bayraktaroglu, Sinan2024-09-292024-09-2920151300-2864https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/200569https://hdl.handle.net/20.500.14619/12325Küreselleşme süreci sonucunda, İngilizcenin dünya ülkeleri için uluslararası ortak bir dil \"lingua franca\" konumuna gelmesi, birçok ülkede \"İngilizceyle Eğitim\" uygulamasına talebi yaygınlaştırmış bulunuyor. Türkiye'de yabancı dil eğitimi uygulamasında ve özellikle yükseköğretimdeki \"İngilizceyle Eğitim\" uygulamasında karşılaşılan sorunları ele alınmış, başarısızlıkların nedenleri irdelenip bu alanlarda etkin düzenlemelerin yapılmasını gerektiren bazı çözüm önerileri öne sürülmüştür. Türkiye'de mevcut yükseköğretim sistemindeki yabancı dil eğitimine özgü akademik ve idari yapılanmanın aksaklıkları ve bu yapılanmalara hâkim olan yönetim bozuklukları göz önünde tutulursa, İngilizceyle eğitim için belirlenen amaç ve hedeflerin gerçekçilikle bağdaşamadığını ve böylesine bir uygulamanın da eğitim kalitesini ciddi boyutlarda tehdit ettiğini görmekteyiz. Diğer taraftan, bugün yükseköğretimde, ilk ve orta eğitimdeki Türkçe eğitiminin bilimsel ve etkin bir \"dil pedagojisi\" temelinde uygulanamamasından kaynaklanan, Türkçede eğitim ile de sorunlar yaşanmaktadır. Kısaca, bugün üniversitelerde, Cumhuriyet'in temel ilkelerini tehdit eden ve yetişmekte olan genç kuşaklar için endişe verici bir \"dil\" sorunu mevcuttur. Sonuç olarak, Türkçeyle eğitimin esas alınması ve İngilizceyle eğitim yerine, etkin bir yabancı dil eğitiminin düzenlemesi önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelCumhuriyet'in 100. Yılına 8 kala üniversitelerde yabancı dilde ve türkçe eğitimde yaşanan sorunlarArticle160391172005690