Heıdarzadegan, NazılaHasaballah, Mohammed R2024-09-292024-09-292022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCEhWJytUXWVOK_5r5W_EEXhB1siDTFIJZ6LKojW24pYzhttps://hdl.handle.net/20.500.14619/14170Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim DalıÖZ Bu tez, Harold Pinter'ın Doğum günü partisi ve Sarah Kane'in temizlenmiş adlı eserinde şiddet ve sessizliğin rolünü ve olaylarda nasıl kullanıldığını radikal feminizmi temel bir teori olarak uygulayarak araştırmayı ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. İkinci olarak, oyunlardaki karakterlerin konuşmalarını pragmatik bir şekilde inceleyerek, kadın karakterlere odaklanarak ve fiziksel ve sözlü şiddet ve manipülatif dil kullanarak nasıl ezildiklerini ve tahakküm altına alındıklarını göstererek sessizliğin yanı sıra şiddetin nasıl yıkıcı sonuçlara yol açabileceğini ortaya çıkarmak. Çalışma giriş ve sonuç bölümlerinin yanı sıra üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, literatürdeki şiddet ve sessizliğin önceki yüzyıllardaki varlığını ve önemini gösteren ayrıntılı bir analizini ortaya koymaktadır. İkinci bölüm, Pinter'ın hayatına ve oyunu Doğum günü partisi 'ye ayrılmıştır. Çalışmanın bu bölümü, şiddet ve sessizliğin kadın karakterlere hükmetmek ve onlara işkence etmek için nasıl bir silah olarak kullanılabileceğini ortaya koyacaktır. Bu tez aynı zamanda, ellerinde hâlâ kukla rolü oynayan kadınlar olan Harold Pinter'ın işçiliğine de odaklanmaktadır. Üçüncü bölüm kanlı oynama, temizlenmiş 'i tartışacak. İlk başta, gizemli oyun yazarı Sarah Kane ve tiyatrosunun hayatını tanıtacak. Ardından oyunda tasvir edilen farklı şiddet biçimlerine ve kadın karakterlere yönelik sessizlikle nasıl iç içe geçtiğine odaklanılacaktır. Çalışma, kadınların dünyasının şiddet ve ıstırapla çevrili bir dünya olduğu sonucuna varmak için iki oyunu tartışıyor. Anahtar Kelimeler: Doğum günü partisi; temizlenmiş; Güç ve Kimlik; Sessizlik; Korku ve ŞiddetABSTRACT This thesis aims to explore and analyse the role of violence and silence in The Birthday Party by Harold Pinter and Cleansed by Sarah Kane, and how they are employed in the events by applying radical feminism as a basic theory. Secondly, to reveal how violence, besides silence, can result in devastating consequences through a pragmatic study of characters' conversations in the plays, focusing on the female characters and showing how they are oppressed and dominated by using physical and verbal violence, and manipulative language. The study consists of three main chapters, besides the introduction and conclusion. The first chapter reveals an analysis of violence and silence in literature in detail, showing their presence and importance in the previous centuries. Chapter two is devoted to Pinter's life and his play, The Birthday Party. This part of the study will reveal how violence and silence can be used as a weapon to dominate and torture the female characters. This thesis also focuses on the craftsmanship of Harold Pinter, in whose hands women are still playing the role of a puppet. The third chapter will discuss the bloody play, Cleansed. At first, it will introduce the life of the mysterious playwright, Sarah Kane and her theatre. Then it will focus on the different forms of violence depicted in the play and how they are intertwined with silence toward the female characters. The study discusses the two plays to conclude that the world of women is a world surrounded by violence and suffering. Keywords: The Birthday Party; Cleansed; Power and Identity; Silence; Fear and Violenceeninfo:eu-repo/semantics/openAccessİngiliz Dili ve EdebiyatıEnglish Linguistics and LiteratureA radical feminist reading of violence and silence in Harold Pinter's the birthday party and Sarah Kane's cleansedHarold Pinter'in doğum günü partisi ve Sarah Kane'in temizlenmesi'nde şiddet ve sessizliğin radikal bir feminist okumasıMaster Thesis811747503