Ersöz, FilizBoran, SemraMerdin, Deniz2024-09-292024-09-292017https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=q3-d9QtLoVA2OMExHSkJpV3fvdnf1oWHKzzPaj_Q7VnntWwef7IID8KolI8bQXMQhttps://hdl.handle.net/20.500.14619/13957Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim DalıBu çalışma, müşterilerin garanti kapsamında aldığı bir elektronik ürünün arıza veya şikâyetler doğrultusunda teknik servise yönlendirilerek; gerekli tamir, yenileme, kurulum ve taşıma işlemlerinin yapılmasını kapsamaktadır. Tersine lojistik sistemi, ARENA simülasyon programı aracığıyla modellenmiş ve sistemin iyileştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur. Çalışma sonucunda, yapılan iyileştirmenin uygulanmasının hem müşteri tatmini hem de maliyet açısından fayda sağladığı, ayrıca garanti kapsamında olmayan ürünlere yönelik hizmet verilmeye devam edilmesi gerektiği görülmüştür.This study involves repair, replacement, installation and transportation of an electronic product that customer has received under warranty, directing the technical service in their direction of the fault or complaints. Reverse logistic system is simulated by ARENA and given suggestions for improving the system. As a result of this study, it is seen that the application of the improvement is beneficial both for customer satistification and cost, it is also necessary to continue providing services for non-warranty products.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEndüstri ve Endüstri MühendisliğiIndustrial and Industrial EngineeringGaranti kapsamındaki elektronik tamir hizmet yönetiminde tersine lojistik sürecinin modellenmesiModelling of reverse logistics in the electronic repair service management under warrantyMaster Thesis1301466595