Çakmak, Ali Çaglar2024-09-292024-09-292013https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/254214https://hdl.handle.net/20.500.14619/12136Son yıllarda adından sıkça bahsedilen şebeke yoluyla pazarlama sistemi, pazarlama literatüründe mağazasız perakendeciliğin bir kolu olan doğrudan satış konusu içerisinde yer almaktadır. Doğrudan satışın türlerinden biri olan şebeke yoluyla pazarlama sisteminde üye olan doğrudan satışçıya iki farklı satış geliri vaad edilmektedir. Bunlardan biri üyesi olduğu firmanın ürünlerinin satışından doğan satış geliridir. Diğeri ise üye kişinin firmaya yeni üye kaydı yaptığında yani yeni distribütöre sponsor olduğunda bu yeni üyenin satışlarından pay geliridir. Şebeke yoluyla pazarlama firmaları, üyelerine gelir dağıtımı yaparken farklı teşvik planları ve gelir hesaplama yöntemleri kullanabilmektedir. Bu çalışmada bu planlar ve hesaplama yöntemleri anlatılmaktadırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşİşletmeHalkla İlişkilerİktisatŞebeke yoluyla pazarlama sisteminde teşvik planlari ve gelir hesaplama yöntemleriArticle15112542141