Cansoy, Ramazan2024-09-292024-09-2920191309-8659https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/329987https://hdl.handle.net/20.500.14619/11821Bu araştırmada, öğretmenlerin perspektifinden okulların mesleki öğrenme topluluğuolma durumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Olivier, Hipp, ve Huffman (2003) tarafındanbelirlenen kuramsal çerçeveye ilişkin boyutların ölçüt alındığı bu çalışma fenomonolojikdesende yürütülmüştür. Araştırmaya ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 9 öğretmenkatılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz ve içerik analizleri birlikteyürütülmüştür. Araştırmada okul müdürlerinin destekleyici çalışma ortamı oluşturdukları,okullarda iyi insan yetiştirme ve akademik başarıyı geliştirmeye yönelik ortak amaçların vedeğerlerin önemsendiği, güven, iş birliği ve saygıya dayalı bir okul kültürü geliştirilmeyeçalışıldığı görülmüştür. Diğer taraftan okul müdürlerinin yasal bazı sınırlılıklardan dolayıyetkilerini ve güçlerini paylaşmaya yönelik inisiyatif almak istemedikleri görülmüştür. Ayrıcaokullarda kolektif öğrenme ve bireysel uygulamaların paylaşılmasına yönelik bir çabanınolduğu, ancak bu çabanın öğretmenlerin öğrenmeleri üzerindeki etkisinin tartışmalı olduğuanlaşılmıştır. Bunların yanında okulların çalışmaya uygun mekânlarının yetersiz olduğu veöğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik çalışmaların alışılmış bir rutin içinde yürütülmeyeçalışıldığı, bu rutinin de öğretmenler açısından fayda üretemediği tespit edilmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖğretmen görüşlerine göre okullarin mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarinin incelenmesiArticle2719132998710