Kılınç, Ali Çagatay2024-09-292024-09-2920141300-1337https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/224537https://hdl.handle.net/20.500.14619/12274Bu profesyonelizmi Araştırmaya, Ankara ili merkez ilçe sınırları içinde bulunan 18 ilköğretim okulunda görev yapan toplam 386 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında \"Örgüt Kültürü Ölçeği\" ve \"Öğretmen Profesyonelizm Ölçeği\" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmenler tarafından en yüksek düzeyde algılanan örgüt kültürü boyutunun görev kültürü olduğunu ve öğretmenlerin profesyonelliklerine ilişkin algılarının orta düzeyin üstünde olduğunu göstermektedir. Örgüt kültürünün destek ve görev kültürü boyutlarının öğretmen profesyonelizmiyle olumlu yönde anlamlı, bürokratik kültür ile olumsuz yönde anlamlı bir ilişki içinde olduğu belirlenmiştir Ayrıca, araştırma sonuçları öğretmen profesyonelizminin anlamlı yordayıcılarının destek kültürü, görev kültürü ve bürokratik kültür öğretmenlerin profesyonel davranışlarının ve okul kültürünün geliştirilmesi bağlamında tartışılmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDavranış BilimleriÖğretmen profesyonelizminin bir yordayıcısı olarak okul kültürüArticle11817410522453739