Özyürek, ArzuCeylan, Sehnaz2024-09-292024-09-2920141301-0085https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/225970https://hdl.handle.net/20.500.14619/12221Sosyal beceriler, yaşamın ilk yıllarından başlayarak desteklenmesi gereken bir beceridir. TÜBİTAK destekli \"Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi-OSBEP\" kapsamında yapılan bu çalışmada, okul öncesi öğretmenleri ve okul öncesi yaş grubu çocuğa sahip ailelerin çocuklarda sosyal becerilerin desteklenmesi konusundaki görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla, nitel araştırma yöntemlerinden Odak (Focus) grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yedi öğretmen ve bu okullara devam eden dört-altı yaş grubu çocuğa sahip sekiz veli/anne oluşturmuştur. Görüşmeler öğretmen ve velilerle 60'ar dakikalık iki ayrı oturumda gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; okul öncesi öğretmenleri ve veliler çocuklarda gözledikleri istendik sosyal beceriler yanında, çeşitli nedenlerden kaynaklanan sosyal beceri eksikliklerinin de olduğunu, sosyal becerilerin geliştirilmesinde kullandıkları yöntemlerin her zaman etkili olmadığını ve bu konuda eğitim gereksinimleri olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretmen ve velilerin, sosyal beceriler konusundaki ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik kapsamlı bir çalışmaya gereksinim duyulduğu sonucuna varılmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaEğitimEğitim AraştırmalarıTemel Sağlık HizmetleriEğitimÖzelSosyolojiPediatriAile ÇalışmalarıDavranış BilimleriOkul öncesi çocuklarda sosyal becerilerin desteklenmesi konusunda öğretmen ve veli görüşlerinin belirlenmesiArticle11435992259700