Ayaz, NurettinTurgut, Ugur2024-09-292024-09-292023https://doi.org/10.33083/joghat.2023.296https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1185862https://hdl.handle.net/20.500.14619/10999Online yiyecek ve içecek ürünleri satın alma, özellikle genç nesil arasında yaygın bir uygulama haline dönüşmekte ve e-ticaret satışlarını her geçen yıl artmaktadır. COVID-19 pandemisiyle birlikte daha fazla tüketici tarafından çevrimiçi yiyecek-içecek hizmeti talep edilir hale gelmiştir. Bu süreçte, online tüketicilerin davranışları konusunda pazarlamacılara yol gösterici olabilecek bilimsel çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır. Bu araştırmada online yiyecek-içecek sipariş yöntemini kullanan tüketicilerin tutum ve memnuiyetlerine yönelik bilimsel temelli bir bakış açısı oluşturulması ve ilgili işletmelere destek sağlanması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede Zonguldak ilinde online yiyecek-içecek hizmeti talep eden 471 tüketiciden anket tekniği kapsamında veri sağlanmış ve verilerin analizinde online yiyecek-içecek tüketicilerinin tutumlarını kullanım kolaylığı, algılanan fayda, algılanan güven ve hijyen algısı olmak üzere dört boyutta ilişkilendirdikleri ve memnuniyetlerini ise siparişin zamanında ve eksiksiz teslim edilmesi ile sipariş sonrası yaşanan olumsuzluklara karşı çözümler sunulmasıyla açıkladıkları görülmüştür. Bununla birlikte kullanım kolaylığı, algılanan fayda ve hijyen algısının tüketicilerin memnuniyetini etkilediği, algılanan güvenin ise online satın alma memnuniyetini etkilemediği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOnline yiyecek ve içecek hizmetlerinde tüketicilerin tutum ve memnuniyetleri üzerine bir araştirmaArticle10.33083/joghat.2023.296737272611858626