Karakaya, AbdullahGürel, Saadet2024-09-292024-09-2920152147-9208https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/197214https://hdl.handle.net/20.500.14619/12311İşletmelerin sürekli değişen iş ortamına zamanında uyum sağlayabilmeleri ve bu uyumu sürdürebilmeleri öncelikli olarak misyon, vizyon ile stratejik amaç ve hedeflerini kapsayan stratejik yönelimlerini belirlemelerine bağlıdır. Bu araştırma ülkemizin ilk ve önemli sanayi kuruluşları arasında yer alan Kardemir A.Ş.'nin stratejik yönelimi ile ilgili temel bileşenlerin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla şirket yöneticilerinin görüşleri anket yöntemiyle elde edilmiş ve One-Sample Test istatistiği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar stratejik yönelimin belirlenmesinde vizyonun diğer bileşenlere oranla öne çıktığını, misyonun ise stratejik amaç ve hedeflere kıyasla daha belirleyici olduğunu göstermektedir. Stratejik yönelim bileşenlerinin sistem bütünlüğü içerisinde yönetilmesi işletmenin başarıya ulaşmasını sağlayacaktırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİşletme FinansStrategic orientation in business: a research on kardemir co. IncArticle113269719721411