Uygurtürk, HilalGüner, Şeyma Nur2024-09-292024-09-2920211303-5495https://doi.org/10.46928/iticusbe.779782https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/457149https://hdl.handle.net/20.500.14619/11210Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencileri tarafından coğrafi işaretli ürünlerin markalaşma algısının tespitedilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin marka algısının demografik değişkenlere göre farklılaşıpfarklılaşmadığı incelenmiştir. UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Safranbolu sahip olduğu kültüreldeğerler ve ürünler açısından coğrafi ürünlerin markalaşması açısından önem taşımaktadır. Bu nedenle çalışmaSafranbolu özelinde gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Çalışmada Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilere anketuygulanmıştır. Verilerin analizinde t- testi ve ANOVA yöntemleri kullanılmıştır.Bulgular: Ulaşılan sonuçlara göre, markalaşmaya ilişkin algının bölüme göre farklılaştığı, yaşa göre kısmenfarklılaştığı tespit edilmiştir. Diğer demografik değişkenler açısından coğrafi işaretli marka algısına yönelikherhangi bir farklılık bulunmamıştır.Özgünlük: Tüketicilerin satın alma kararlarında coğrafi işaretli ürünler hakkındaki düşünceleri, algıları vefarkındalıkları araştırılması gereken bir konu niteliği taşımaktadır. Gençlerin bilgilenmesi ve farkındalıkdüzeylerinin arttırılması açısından bu alanda yapılacak çalışmanın yararlı olacağı ve sonraki çalışmalara ışıktutacağı düşünülmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoğrafi işaretli ürünlerin markalaşma algisi üzerine bir araştirmaArticle10.46928/iticusbe.7797823944037745714920