Ergün, EsinKurnaz Adıbatmaz, Fatma Betül2024-09-292024-09-292017https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/257946https://hdl.handle.net/20.500.14619/12046Yaşam boyu öğrenme 21. yüzyıl bilgi toplumunun getirdiği önemli kavramlardan biridir. Yaşam boyu öğrenme kapsamında eğitim fakültesi mezunu olmayanların öğretmen olmasını sağlayan uzaktan eğitim yöntemi ile Pedagojik Formasyon Sertifika Programı başlatılmıştır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili öğrenme yaşantılarına ilişkin görüşlerini ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini ortaya çıkarmaktır. Elde edilen bulgular doğrultusunda uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öğrencilerin çevrimiçi derslere girme sıklığı arasında manidar bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin %82'si uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon programına katılmanın tek başına çalışma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilediğini, %81'i uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon programında ödev verilmiş olmasının öğrenme deneyimlerini artırdığını, %87'si ilgi duyduğu konularda uzaktan eğitim yoluyla kendini geliştirmek istediğini bildirmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelUzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesiArticle17212579467