İnce, MustafaKoçak, Mevlüt2024-09-292024-09-2920192147-7655https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/355528https://hdl.handle.net/20.500.14619/11736İnsanların satın alma davranışlarını etkileyen pek çok parametre bulunmaktadır. Bunlar arasında enbaskın olanı şüphesiz doğrudan tecrübedir. Ancak, özellikle gençlerin, satına alma davranışları dadahil çoğu eylemleri tecrübeye dayanmamaktadır. Onun yerine kişinin yakın çevresinin fikirleri vedeneyimleri kararlarında etkili olabilmektedir. Satın alma davranışlarında optimum karar vermeyiengelleyecek veya farklı tercihlere gerekçe olabilecekbaşka unsurlar da bulunmaktadır. Buçalışmanın amacı, bireyin yakın çevresi ile firmaların reklam, promosyon, kampanya vb.çalışmaları dahil dış etkenlerin, gençlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisini belirlemeyeçalışmaktır. Çalışmada elde edilen veriler, yüz yüze görüşmeye dayalı anket tekniğiyle eldeedilmiştir. Araştırma sonuçlarında; kampanyaların gençlerin satın alma davranışlarında önemlietkisinin olduğu, erkeklerin markaya daha fazla önem verdiği, kadınların çevrelerinden geleneleştirileri erkeklere oranla daha fazla dikkate aldığı ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedya ve diğer dış etkenlerin gençlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisiArticle21062033555287