Bilgili, RemziKoçoğlu, Cenk Murat2024-09-292024-09-292023https://doi.org/10.33083/joghat.2023.372https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1253316https://hdl.handle.net/20.500.14619/11000Bu çalışmanın amacı bir destinasyonun gastronomi çekiciliğinin, gastronomi deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma binlerce yıllık tarihi ile UNESCO Dünya Kültür Mirası Geçici Listesinde yer alan Amasya’da gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini Amasya’ya gelen yerli turistler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama yöntemi kullanılmış ve verilerin toplanmasında anket tekniğine başvurulmuştur. Örneklem grubunu 405 adet yerli turist oluşturmuştur. Elde edilen sonuçlara göre; gastronomi çekiciliği boyutlarının (özgünlük, bilinirlik, fiyat ve performans) gastronomi deneyimi ile tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca gastronomi deneyiminin tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisinin de pozitif yönde olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGastronomi çekiciliğinin gastronomi deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi: amasya örneğiArticle10.33083/joghat.2023.37218254180612533166