Özyürek, ArzuSalcı, OsmanMamıyev, DevletÇekıç, IpekSaglam, CansuNazlı, Burcu2024-09-292024-09-292018https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/298624https://hdl.handle.net/20.500.14619/11905Bu çalışmada, okul öncesi eğitim döneminde baba katılımının öğretmengörüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırmayöntemlerinden durum çalışmasıdır. Çalışma grubunu, 30 kadın ve 7 erkek olmaküzere toplam 37 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler kodlanarakbilgisayar ortamına girilmiş, yüzde ve frekans dağılımlarına bakılmıştır.Görüşmelerden elde edilen bilgiler temalar altında toplanarak yorumlanmıştır. Sonuçolarak; öğretmenlerin gözlemlerine göre okuldaki aile eğitim çalışmalarına daha çokannelerin katıldığı belirlenmiştir. Anneler ilk görüşme, veli toplantısı, bireyselgörüşme, telefon görüşmeleri, sınıf içi etkinlikler, yiyecek hazırlama vb. gibietkinliklerle yılsonu etkinliklerine tamamen katılım göstermekte; diğer aile katılımıetkinliklerine ise annelerin katılım gösterdiği ancak çalışmalara olan katılımınazaldığı görülmektedir. Babaların aile katılım etkinlikleri, annelerin katılımındandaha düşük oranda olmaktadır. Baba katılımı, en çok yılsonu etkinliklerine olmakta,bunu bireysel görüşmeler ve sınıf içi etkinlikler izlemektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAile ÇalışmalarıOkul öncesi eğitimde baba katılımının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesiArticle631261329862431