Cansoy, RamazanParlar, Hanifi2024-09-292024-09-292017https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/276873https://hdl.handle.net/20.500.14619/12009Bu araştırmanın amacı, öğretmen profesyonelizmi ile okul gelişimi arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmaya İstanbul ili, Güngören ilçesinde yer alan ilkokul, ortaokul ve lisede görevli toplam 401 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında \"Okul Gelişim İhtiyaçlarının Belirlenmesi Ölçeği\" ve \"Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği\" kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenler yüksek düzeyde profesyonelizm algısına sahiptirler. Öğretmenlerin okul gelişimine ilişkin algılarının ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. Profesyonelizm boyutlarından ''kuruma katkı'', \"duygusal emek\" ve ''kişisel gelişim'' boyutu ile okul gelişimi arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca araştırma sonuçları öğretmen profesyonelizm boyutlarından kuruma katkının, okul gelişiminin anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili alan yazın ile ilişkili olarak tartışılmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelSpor BilimleriPsikolojiAile ÇalışmalarıDavranış BilimleriOkul gelişiminin bir yordayıcısı olarak öğretmen profesyonelizmiArticle289126927687318