Kırmızı, Özkan2024-09-292024-09-2920152146-5959https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/178697https://hdl.handle.net/20.500.14619/12457Öz-benlik, öz-yeterlik ve öz-düzenleme İngilizce öğrenen öğrencilerin başarılarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu yüzden, bu çalışmayüksek öğretimdeki öğrencilerin öz-benlik, öz-yeterlik ve öz-düzenleme seviyelerini akademik başarı ve öz-değerlendirme açısındanölçmek ve ikincil olarak öz-benlik, öz-yeterlik ve öz-düzenleme arasındaki ilişkiyi araştırmak için tasarlanmıştır. Bu çalışmada akademiköz-benlik, akademik öz-güven ve akademik öz-çaba olarak iki bileşenden oluşmaktadır. Çalışmanın katılımcıları İngiliz Dili ve EdebiyatıBölümünde kayıtlı 130 yükseköğretim öğrencisidir. Liuand Wangnin (2005) akademik öz-benlik ölçeği ana veri toplama aracı olarakkullanılmıştır. Bu ölçek iki alt kategoriden oluşmaktadır: Akademik öz-güven ve akademik öz-çaba. Öz-yeterliliği ölçmek için alan yazıntaraması sonucu 4 maddelik bir sormaca ve öz-düzenleme becerilerini ölçmek için Pintrich et al. (1991) tarafından geliştirilen Güdülenmeve Öğrenme Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için tanımlayıcı, varyans, korelasyon ve regresyon analizlerikullanılmıştır. Sonuçlar göstermektedir ki yükseköğretimde İngilizce öğrenen Türk öğrenciler ortalama düzeyde akademik öz-benlik, öz- yeterlik, öz-düzenleme ve öz-değerlendirme seviyelerine sahiptirler. Başarı seviyeleri yüksek olan öğrencilerin daha yüksek öz-düzenleme,öz-değerlendirme ve akademik öz-güvene sahip oldukları görülmüştür. Korelasyon analizi çalışmanın bütün değişkenlerinin birbiriyle veakademik başarıyla ilişkili olduğunu göstermiştir ve regresyon analizi de başarının tek belirleyicisinin öz-yeterlik olduğunu göstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıThe interplay among academic self-concept, self-efficacy, self-regulation and academic achievement of higher education l2 learnersArticle401321786975