Göktaş Kulualp, HalimeYıgıt, Mustafa2024-09-292024-09-2920191303-0035https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/313331https://hdl.handle.net/20.500.14619/11889Günümüz rekabet koşullarında işletme yöneticilerinin müşteri sadakatioluşturmalarında kurumsal imajın önemli bir unsur olduğu kabul edilmektedir.Bu kapsamda araştırmanın amacı, kurumsal imaj algısında fiziki unsurlarınmüşteri sadakatine etkisini belirlemektir. Fiziki unsurların özellikle tarihi otelişletmeleri müşterileri için değerli olduğu öngörülmektedir. Bu amaçla, İstanbulBeyoğlu’nda Pera bölgesi adıyla anılan bölgede yer alan 4 tarihi oteldekonaklayan 271 müşteriye anket uygulanmıştır. Analiz bulgularına göre,kurumsal imaj algısı boyutlarından personel hizmeti, görsellik,donanım/ekipman, iç kalite, dış ve diğer etkenler boyutlarının müşteri sadakatiüzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi bulunmaktadır. Bu sonuca dayanarak,işletme yöneticilerine fiziksel unsurlar çerçevesinde imaj oluşturma çabalarındabulunmaları önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmKurumsal imaj algisinda fiziki unsurlarin müşteri sadakatine etkisi: tarihi otel işletmelerinde bir incelemeArticle519249731333119