Hasgül, ErgünZengın, Oğuzhan2024-09-292024-09-2920192528-9527https://doi.org/10.26466/opus.548309https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/384535https://hdl.handle.net/20.500.14619/10711Empati kavramı insan ilişkilerinde giderek artan bir biçimde üzerinde durulan bir kavram haline gelmiştir. Bununla birlikte literatürde empatik becerinin öğrenilip öğrenilemeyeceğine ilişkin birtakım tartışmalar söz konusudur. Bu tartışmalardan hareketle Türk toplumunda empatik beceri eğitimlerinin gerçekleştirildiği çalışmaların bulgularının ele alındığı bir meta analiz çalışması gerçekleştirilmiştir. Empatik beceri geliştirme odağında hazırlanan empati eğitimlerinin kullanılması, Türk toplumuna uygulanması, son 20 yıl içinde yapılması çalışmanın içerme kriterleri olarak belirlenmiştir. Bu kriterler doğrultusunda empati eğitimi gerçekleştirilen yüksek lisans ve doktora tezleri ile ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makalelere ulaşılması planlanmıştır. “Empati”, “Empati Eğitimi”, “Empatik Beceri” ve bu kelimelerin İngilizceleri ile Google Scholar, Scopus, ISI Database, Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi, To-kat, Ulakbim veri tabanı taranmıştır. Bu tarama sonucunda arama kriterleri doğrultusunda 13 çalışmaya ulaşılmıştır. Verilerin analizi için etki büyüklüğü hesaplamasında Comprehensive Meta Analiz (CMA) programı aracılığıyla Hedges’in g formülü kullanılmıştır. Çalışmaya dahil edilen 13 araştırmanın ortalama etki büyüklüğü E=+5,668 olarak bulunmuştur. Çalışmamızın etki büyüklüğünün yüksek olması, empati eğitim programlarının Türk toplumunda empatiyi ve empatik beceriyi artırmada etkili olduğunu göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürk toplumunda empatinin ve empatik becerinin artırılmasında empati eğitim programlarının etkililiği: meta-analiz çalışmasıArticle10.26466/opus.548309242118240438453511