Çelebi, NurhayatVuranok, Turan TolgaHasekioğlu Turgut, Işıl2024-09-292024-09-2920161300-8811https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/225920https://hdl.handle.net/20.500.14619/12220Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin zümre çalışmalarında yaşanan süreçlere ilişkin görüşlerini ortaya koyan bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, araştırmanın birinci aşamasında İstanbul ili Şişli ilçesinde çalışan 133 lise öğretmeni, ikinci aşamasında ise yine aynı ilçede çalışan 203 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma, Clark'ın geliştirdiği \"Takım Çalışması\" ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapıldığı bir çalışmadır. Söz konusu ölçeğin orijinal hali, 32 maddeden ve 4 ölçek alt boyutundan oluşmaktadır. Ölçek geliştirme aşamasında, ölçeğin yapı geçerliğini test etmek üzere açımlayıcı (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. DFA sonrası ölçeğin 19 maddeden ve üç ölçek alt boyutundan oluştuğu tespit edilmiştir. Bu alt boyutlar; \"grup oluşturma\", \"erken gelişim ve kural koyma (dönüşüm)\" ve \"takım olma\" olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin uyum indeks değerlerinin modelin verileri ile oldukça uyumlu olduğu görülmüştür. Bu çalışma \"Zümre Faaliyetleri Ölçeğinin\" (ZFÖ) genel olarak kabul edilebilir düzeyde niteliklere sahip olduğunu ortaya koymuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıZümre öğretmenlerinin işbirliği düzeyini belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıArticle82021080322592024