Artan, IsmihanCeylan, SehnazKurnaz, Fatma Betül2024-09-292024-09-2920202528-9918https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/465123https://hdl.handle.net/20.500.14619/11569Amaç: Bu araştırmada ebeveynlerin cinsel eğitimde kullandıkları iletişim dilini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırmada üç farklı çalışma grubundan veriler toplanmıştır. Birinci çalışma grubundan (N=100) elde edilen verilerle ölçülmesi amaçlanan yapının kuramsal temellerinin açıklanması amaçlanmış, ikinci çalışma grubundan (N=178) elde edilen verilerle ölçeğin yapısına ilişkin Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi sonuçları incelenmiş; üçüncü çalışma grubundan (N=186) elde edilen verilerle yapının doğrulanıp doğrulanmadığı Doğrulayıcı Faktör Analiziyle incelenmiştir.Bulgular: Analiz sonuçlarına dayalı olarak 23 maddeden oluşan ölçeğin dört faktörlü bileşenli bir yapı sergilediğine karar verilmiştir. Ölçme aracının alt faktörlerinin iç tutarlılık katsayısı iki farklı örneklemde .70 ve .80 arasında değişmiştir. Faktörler arasında orta düzeyde ilişkiler olduğu belirlenmiştir.Sonuç: Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak annelerin ve babaların cinsel eğitimde kullandıkları iletişim dili bakımından ebeveynler arasında fark olmadığı; yükseköğretim mezunlarının diğer öğrenim düzeyindeki ebeveynlere göre süreci yönetmede daha başarılı oldukları, yükseköğretim mezunlarının diğer öğrenim düzeyindeki ebeveynlere göre cinsel eğitimde daha kaygılı bir iletişim sergiledikleri belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEbeveynler için cinsel iletişim ölçeği: güvenirlik ve geçerlik çalışmasıArticle15821364651237