Koçoğlu, Cenk MuratYurt, Burcu Çımen2024-09-292024-09-2920201307-9832https://doi.org/10.18092/ulikidince.648775https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/373926https://hdl.handle.net/20.500.14619/10466Bu araştırma, otel tercihlerinde fiyat algısı bileşenlerinin rolünü ortaya koymak üzere gerçekleştirilmiştir.Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veri toplama yöntemi olarak anket tekniğindenfaydalanılmıştır. Araştırma kapsamını Karabük ilinde görevli kamu çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmabulgularına göre, Karabük ilinde görevli kamu çalışanları, otel tercihlerinde ödedikleri paranın karşılığınıalmanın yanında harcadıkları para ile aldıkları hizmet arasında bir kıyaslama gerçekleştirdiği, ayrıca yüksekfiyatlı bir oteli tercih ettiklerinde fiyatı bir prestij göstergesi olarak algılamadıkları tespit edilmiştir.Araştırmanın hipotezlerine yönelik sonuçlara göre, fiyat-kalite ilişkisi ile hem prestij duyarlılığı hem de değerbilinci arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki varken, fiyat bilinci ile anlamsız bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Diğeryandan prestij duyarlılığı ile değer bilinci arasında zayıf negatif ve anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Son olarakfiyat bilinci ile değer bilinci arasında ise pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlara göre otelmüşterilerinin fiyat algısı değişkenlerine özellikle önem vermesi gerektiği düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtel tercihleri kapsaminda fiyat algisi bileşenlerinin ilişkisi üzerine bir araştirmaArticle10.18092/ulikidince.648775192271793739260