Aydın Yıldırım, TuğbaKöktürk Dalçalı, BernaNabel, Elnaz Bagheri2024-09-292024-09-2920181303-2283https://doi.org/10.17098/amj.497294https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/305287https://hdl.handle.net/20.500.14619/10349Amaç: Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyi ve stresle baş etmedekullandıkları geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) yöntemlerine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir.Materyal ve Metot: Araştırmanın evrenini Karabük Üniversitesi Safranbolu Meslek Yüksekokulubünyesinde bulunan on beş programda (I. ve II. Öğretim) öğrenim gören 2754 öğrenci oluşturmuştur.Örneklem, tabakalı örnekleme yöntemi ile tüm programlardan çalışmayı katılmayı kabul eden 356öğrenci tarafından oluşturulmuştur. Veriler; araştırmacılar tarafından literatür taranarak hazırlanansosyo?demografik soru formu (öğrencilerin kişisel verileri, geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) ilişkingörüşlerini içeren) ve Algılanan Stres Düzeyi Ölçeği ile toplanmıştır.Bulgular: Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin GETAT kullanımı hakkında yeterli bilgiye sahipolmadıkları, orta düzeyde strese sahip oldukları ve GETAT kullanımının öğrencilerin stres düzeyleriüzerine etki etmediği saptanmıştır.Sonuç: Gençlerin GETAT konusunda yeterli bilgiye ulaşabilmesi için öncelikle sağlık personelinineğitimi önemlidir. Ayrıca, geniş bir örneklem grubuyla ve kontrol grubu içeren araştırmaların literatürekatkı sağlayacağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelHemşirelikPsikolojiÜniversite öğrencilerinin stres algılama düzeyi ile baş etmede kullandıkları tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesiArticle10.17098/amj.497294600459230528718