Yıldız, SercanÖzdemir, MeltemAcar, AyşegülAkova, Orhan2024-09-292024-09-292019https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.248https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/356005https://hdl.handle.net/20.500.14619/10731Bu çalışmada bireylerin boş zamanlarında gerçekleştirdikleri alışveriş merkezi (AVM) ziyaretlerininyaşam memnuniyeti, yenilenme deneyimleri ve deneyimleme kalitesi üzerindeki etkisinin araştırılmasıamaçlanmaktadır. Çalışma bireylerin boş zaman aktivitesi olarak AVM ziyaret sıklığı ile yaşammemnuniyeti, yenilenme deneyimleri ve deneyimleme kalitesi arasındaki ilişkinin belirlenmesi açısındanönemlidir. Alan araştırmasına yönelik yapılan bu çalışmada veriler, anket tekniği ile elde edilmiştir.Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle İstanbul’daki alışveriş merkezlerini ziyaret eden bireylerden yüzyüze toplanmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizikullanılmıştır. Analiz sonucunda; boş zaman aktivitesi olarak AVM ziyaret eden bireylerin yenilenmedeneyimi ile deneyimleme kalitesi algıları arasında ve yine bireylerin yenilenme deneyimi, deneyimlemekalitesi ve AVM ziyaret sıklığı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Analiz sonucundaayrıca boş zaman aktivitesi olarak AVM ziyaret eden bireylerin yaşam memnuniyeti algıları ile yenilenmedeneyimi, deneyimleme kalitesi ve AVM ziyaret sıklığı arasında anlamlı bir ilişki saptanamamıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAvm ziyaret sıklığının yaşam memnuniyeti, yenilenme deneyimi ve deneyimleme kalitesi üzerindeki etkisi: istanbul’da bir araştırmaArticle10.26677/TR1010.2019.2481408413903560053