Jumaah, Tareq Hussein Jumaah2023-08-012023-08-012023-06-02https://hdl.handle.net/20.500.14619/2841https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rsm2PtGqsn_Iu7yiTQ6J2X5LeqEuPfbjrh8Slaua98kdBu araştırma, ""Kuran'ın hükümlerini, kurtuluşu ve aydınlanmayı kapsamlı yorumumda övgü ve övgü ayetleri ile ilgiliydi ve bu araştırmanın sınırları, Yüce Allah'ın kendisine, Meleklerine, kitaplarına, elçilerine ve salih kullarına ilk övgüsünün araştırılmasıyla sınırlıdır. , ikinci övgü, Yüce Allah'ın kendisine, meleklerine, kitaplarına, elçilerine ve salih kullarına ilk övgüsünün araştırılmasıyla sınırlıdır. kurtuluş ve aydınlanma yorumunda övgü ve övgü ayetlerini yorumlarken ve el-Kurtubi ile İbn Aşur arasında övgü ve övgü ayetlerini anlamlar ve yöntemler açısından ele almalarında dengeleme ve karşılaştırma yaptığı için Aşur'a Allah'a hamdolsun. vardır Araştırmacı, en belirgin olanı övgü ile övgü arasında bir fark olmaması, övgünün en iyi övgü olması ve övgünün yüce hissettiren bir eylemle övgü olması ve sözlü övgü olmaması olan bir dizi sonuca ulaştı. ve Kur'an-ı Kerim'de övgü. Araştırma, El-Kurtubi'nin kelimeleri yorumlayabileceği dilsel bir sözlüğe dayandığını ve kökenlerinin kelime hazinesi, türetilmesi ve bilgisi ile ilgilendiğini ve Kur'an-ı Kerim ve Sünnetten ve sahabe ve takipçilerin sözlerinden ve tercümanların görüşlerinden aforizmalar çıkarmaya çalıştığını gösterdi. aralarında bir ağırlık ve Arapların şiir ve Nesir sözlerini çağırmak ve övmek. ?This research dealt with ""verses of praise and praise in my comprehensive interpretation of the provisions of the Qur'an, liberation and enlightenment and the limits of this research are limited to the research of the first praise of Allah Almighty on himself, his Angels, books, messengers and his righteous servants, the second praise of Allah Almighty on Blessed times and places, and praise of Allah on Ashur in interpreting the verses of praise and praise in his interpretation of liberation and enlightenment and for balancing and comparing between al-Qurtubi and Ibn Ashur in their treatment of the verses of praise and praise in terms of meanings and methods, he has The researcher reached a set of results, the most prominent of which is that there is no difference between praise and praise, praise is the best praise, and praise is praise with an act that feels exalted, and that there is no verbal praise and praise in the Holy Quran. The research showed that al-Qurtubi was relying on a linguistic lexicon from which he could interpret the words and was interested in the vocabulary, derivation and knowledge of their origin, and tried to infer aphorisms from the Holy Quran and the Sunnah and the sayings of the companions and followers and the opinions of interpreters with a weighting between them, and to invoke the words of the Arabs poetry and Prose in and praise."otherinfo:eu-repo/semantics/openAccessTefsirKuran mucizesiövgü ve övgüİmam el-Kurtubiİbn AşurKurtuluş ve aydınlanma TefsiriTafsirQuranic miraclepraise and praiseImam al-QurtubiIbn AshurTafsir of liberation and enlightenmentKurtubî Ve İbn Âşûr Tefsirlerinde Övgü Ve Takdir Ayetleri: Objektif AraştırmaExpressions of Praise and Admiration in the Commentaries of Al-Qurtubi and Ibn Ashur: An Objective StudyMaster Thesis801953