Kilinç, NidaCeylan, Sehnaz2024-09-292024-09-2920182146-5606https://doi.org/10.23863/kalem.2018.104https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/456087https://hdl.handle.net/20.500.14619/10640Bu araştırmada, 5-6 yaş grubunda bulunan çocukların sosyal beceri düzeyleri, problem davranışları ve oyun davranışları öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelenerek sosyal beceri ve problem davranışların, oyun davranışlarını ne düzeyde yordadığını belirlemek amaçlanmıştır. 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerileri, problem davranışları ve oyun davranışlarının incelendiği mevcut çalışma ilişkisel araştırma biçiminde tasarlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Karabük ilinde bulunan 16 okul öncesi eğitim kurumunda öğrenim gören 5-6 yaş grubu toplam 250 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği/Pre-school ve Kindergarden Behavior Scale (PKBS-2)” ve “Okul Öncesi Oyun Davranış Ölçeği (ODÖ)” kullanılmıştır. Mevcut araştırmada verileri analiz etmek için t Testi, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları 5-6 yaş çocuklarının oyun ve problem davranışlarının cinsiyet ve yaş değişkenine göre anlamlı bir biçimde farklılaştığını; sosyal beceri düzeylerinin ise cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken yaş değişkenine göre anlamlı bir biçimde farklılaşmadığını göstermektedir. Bununla birlikte araştırma sonuçları, 5-6 yaş çocuklarının oyun davranışları, sosyal becerileri ve problem davranışları arasında anlamlı ilişkilerin olduğunu göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess5-6 yaş çocuklarının sosyal beceri ve problemdavranışları ile oyun davranışları arasındakiilişkinin incelenmesiArticle10.23863/kalem.2018.10433212974560878