Çepnı, OsmanKılınç, Ali ÇagatayPalaz, Tevfik2024-09-292024-09-292019https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/333757https://hdl.handle.net/20.500.14619/11820Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin okul ikimi algılarının evrenseldeğerlere ilişkin tutumlarını yordama düzeyini belirlemektir. Nicel araştırmayönteminde ve ilişkisel tarama modelinde tasarlanan bu araştırmaya 2016-2017öğretim yılında Karabük’te bulunan ortaokullarda öğrenim gören toplam 404 öğrencioluşmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla Çalık ve Kurt (2010) tarafındangeliştirilen “Okul İklimi Ölçeği” ve Koç (2007) tarafından geliştirilen “EvrenselDeğerlere İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizindePearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal RegresyonAnaliz tekniğinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonuçları ortaokul öğrencilerininevrensel değerlere ilişkin tutumlarıyla okul iklimi algılarının ilişkili olduğu ve okulikliminin evrensel değerlere yönelik tutumu açıklayan önemli bir değişken olduğunugöstermektedir. Çalışmanın sonuçları ilgili literatürle ilintili bir şekilde tartışılmış veçalışmanın sonuçlarından yola çıkarak uygulayıcılara ve politika yapıcılara birtakımöneriler sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelOrtaokul öğrencilerinin evrensel değerlere yönelik tutum düzeylerinin bir yordayıcısı olarak okul iklimiArticle62316083337578