Koç, Nurgün2024-09-292024-09-2920171306-4223https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/261018https://hdl.handle.net/20.500.14619/12059Köy Enstitüleri Türkiye\"nin okuma-yazma, eğitim-öğretim ve kırsal kalkınma meselelerini bir arada çözmeyi öngören özgün kurumlarıydı. Eğitmen kursları ile başlatılan süreç kısa zamanda büyük bir ivme ile geliştirildi. Köylerden kabul edilen öğrenciler mezun olduktan sonra yine köylerde istihdam edildiler. Sadece öğretmen değil aynı zamanda köylünün ekonomik, sosyal, kültürel vb. bütün sorunlarına çare üretmek üzere yetiştirilmeleri amaçlandı. Bu alanda önemli başarılar elde edilse de hedeflenen amaca ulaşmada çeşitli sorunlarla karşılaşıldı. Fakat bireysel çabalarıyla öne çıkan çok sayıda Köy Enstitüsü mezunu öğretmen köylerde başarılı çalışmalarda bulundutrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKöy enstitüleri hakkinda sözlü tarih araştirmasiArticle84236326101812