Doruk, AliDügencı, MuharremErsöz, FilizÖznur, Taner2024-09-292024-09-292015https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/195088https://hdl.handle.net/20.500.14619/12473Amaç: Bu çalışmada, aynı yaş ve eğitim seviyesindeki klinik dışı örneklemde belirsizliği tolere edememe ve başetme mekanizmaları arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçladık Yöntem: Başetme mekanizmalarını ölçmek için başetme mekanizmaları ölçeği (COPE) ve belirsiz durumları ölçmek için de belirsizliği tolere ede-meme ölçeğini uyguladık.Bulgular: Belirsiz durumlarda eyleme geçememe kız öğrencilerde erkek öğrencilere gore daha fazla bulundu. Kız öğrenciler daha çok planlama, sosyal destek kullanımı, yeniden yorumlama, dini olarak başa çıkma, duy-gusal sosyal destekleri kullanma, soruna odaklanma ve zihinsel olarak boş verme mekanizmalarını kullanırken, erkek öğrenciler şakaya vurma, inkar etme ve alkol-madde kullanarak başetme makanizmalarını tercih etmek-teydi. Psikolojik sorun tanımlayan bireylerde belirsizliği tolere edememe daha yüksek bulundu. Bu bireyler aynı zamanda, geri durma kabullenme, davranışsal olarak boşverme ve alkol-madde kullanım mekanizmalarını daha fazla kullanmaktaydı.Sonuç: Bulgularımız, belirsiz durumlara yanıt vermede cinsiyet açısından farklılıklar görüldüğünü göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyolojiPsikolojiDavranış BilimleriGenç sağlıklı bireylerde belirsizliği tolere edememe ve baş etme mekanizmalarıArticle405440019508852