Türkan, AzmiÜner, Sadik SelmanAlcı, Bülent2024-09-292024-09-292015https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/191065https://hdl.handle.net/20.500.14619/12437Çalışma kapsamında 2012 PISA Matematik Testi Puanlarının bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel bir çalışma olup, betimsel tarama desenindedir. Çalışma grubunu, PISAnın belirlemiş olduğu 12 istatistik bölge biriminden 56 il ve okul türlerine göre tabakalandırılarak toplam 170 okuldan seçkisiz yöntemle seçilen 4848 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan veriler 2012 PISA matematik testi Türkiye uygulamasından elde edilmiştir. Veri seti PISA resmi web sitesinden alınmıştır. Veri analizi için SPSS.20 paket programı kapsamında One-way Anova ve ttestikullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda 2012 PISA Matematik Testine ilişkin başarı puanlarının cinsiyet, bilgisayarı ilk kullanma yaşı, anne çalışma durumu, evde bilgisayar olma, öğrencinin kendine ait odasının olma durumu, evde bulunan kitap sayısı değişkenleri açısından farklılık gösterdiği saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess2012 pisa matematik testi puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesiArticle372235819106516