Çelebi, NurhayatVuranok, Turan TolgaHasekioğlu Turgut, Işıl2024-09-292024-09-2920151302-8944https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/230291https://hdl.handle.net/20.500.14619/12233Bu araştırmanın amacı, resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin ödül sistemine ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Bu çalışma, betimsel ve tarama modelinde, nicel ve nitel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'un Şişli ilçesindeki ilk ve ortaokullarda çalışan 139 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 27 maddelik 5'li Likert dereceleme tipine göre hazırlanmış bir ölçme aracı kullanılmış ve ayrıca 3 açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmanın nicel bulguları \"ödüllendirme ilkeleri\", \"ödüllendirmenin yararları\", \"ödüllendirme mevzuatı\" ve \"ödüllendirme ölçütleri\" alt boyutları altında toplanmıştır. Nitel bulgularda oluşan ana temalar ise \"ödüllendirme ilkeleri\", \"ödüllendirmenin yararları\", \"ödüllendirme mevzuatı\" ve \"ödüllendirmede kayırmacılıktır\". Araştırma bulgularına göre öğretmenler, okul yönetiminin ödül sistemini kullanarak öğretmenin gelişmesini yeterince teşvik edemediğini vurgulamışlardır. Öğretmenler, başarılarının çalıştıkları kurumları tarafından takdir edilmesini ve ödüllendirilmesini istemektedirler. Ancak öğretmenler, mevcut sistemde başarılı olsalar dahi ödüllendirilmediklerini belirtmektedirler. Cinsiyet ve branş değişkenine göre öğretmenlerin ödüllendirmeyle ilgili görüşleri arasında farklılık bulunmamaktadır. Öğretmenler, kıdemleri arttıkça ödül sistemine daha kayıtsız kalmaktadırlar. Ödül almamış olan öğretmenlerin ise ödül almış olanlara göre ödül sistemi ölçütleri konusunda daha duyarlı olduğu görülmüştür. Araştırmanın nicel bulguları, nitel bulgularını desteklemektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİlk ve ortaokullarda öğretmenlerin ödül sistemine ilişkin görüşleriArticle10434752302910