Yazar "Çölova, Ömer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ankara ilinde alternatif kent içi raylı sistem güzergâh planlaması: sincan-koru metro hattı örneği(2024) Çölova, Ömer; Arslan, Oytun; Gülbitti, FevzicanGünümüzde hızlı nüfus artışı ve kentleşmeye bağlı olarak yetersiz kalan sokak ve cadde yolları ulaşım sorununu artırmakta ve mevcutta kullanılan toplu taşımalar yetersiz kalmaktadır. Özellikle bu problemlerin olduğu bölgelerde ulaşım amaçlı olarak raylı sistemler tercih edilmektedir. Ankara ili, Türkiye’nin başkenti ve nüfus yoğunluğu bakımından en büyük ikinci şehri olması ve konumu itibariyle önemli şehirler arasında yer almaktadır. Kentte hızla artan nüfusu, yoğun iş ve ticaret faaliyetleriyle birlikte giderek artan araç sayısı trafik yoğunluğunu arttırmaktadır. Bu durum, yolların kapasitesini zorlamakta ve trafik sıkışıklığına neden olarak zaman kaybı yaşatmaktadır. Oluşan trafik sıkışıklığı sadece zaman kaybına yol açmakla kalmayıp, ekonomik kayıplara da neden olmaktadır. Bu sebeplerden dolayı toplu ulaşıma yönelim artmaktadır. Nüfus yoğunluğu, kamu kuruluşları ve sanayi kuruluş varlığı, sosyal ve kültürel faaliyet alanları gibi birçok alanların olması Etimesgut ve Sincan’ı Ankara’nın önemli ilçeleri yapmaktadır. Bu bölgelerde son zamanlarda çevresel problemler hızla artmakta ve bu durumlardan dolayı hızlı bir ulaşım alternatifine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ilçelerin arazi yapısı gereği yollarının dar olması ve toplu taşımaya duyulan yoğun ihtiyaçtan dolayı bölgeye yeni bir metro hattı planlanmaktadır. Bölgenin durumu ve gelecek master planı incelenmiş ve bu doğrultuda Sincan-Koru arasına alternatif hat güzergâhı, istasyonlar ve işletme tablosu sunulmuştur.Öğe KARBÜRLEME YAPILAN GENEL YAPI ÇELİĞİNİN MİKROYAPI VE MEKANİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ(2021-07) Çölova, ÖmerBu çalışmada, yapı çeliği olarak bilinen alaşımsız St37 çeliğinden üretilmiş numunelere kutu karbürleme (sementasyon) işlemi uygulanarak yüzey sertleştirmenin mikroyapı ve mekanik özelliklerine etkisi incelenmiştir. Deneyde 800 ºC ve 930 ºC ‘deki 2 farklı sıcaklıklarda gerçekleşen numuneler kutu içerisinde kömür tozu ile birlikte ağzı sıkıca hava almayacak şekilde kapatılarak 3,5 ve 10 saat sementasyon olacak şekilde fırında bekletilmiştir. Sementasyon yapılan numunelerin mikroyapısı incelenerek kaplama kalınlıkları, sertlik deneyleri yapılarak sertlik değişimleri ve aşınma deneyleri yapılarakta aşınma miktarları incelenmiştir. Yapılan vickers yöntemi sertlik testleri sonucunda, en yüksek sertlik değerleri 930 ºC ve 10 saat sementasyon yapılan numunede olduğu ortaya çıkmıştır. Aşınma testleri sonucunda numuneye 10N ve 20N luk yükler verilerek malzemenin üzerindeki aşınma cihazının 10 mm strok mesafede 100 m yol alarak aşınma miktarları bulunmuştur. Aşınma testleri sonucunda uygulanan sementasyon süresi ile aşınma kaybının ters orantılı olduğu, aynı şekilde sementasyon sıcaklık değeri ile aşınma kaybıda ters orantılı iken uygulan yük ile aşınma kaybının doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir.