Yazar "Çetin, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gençlik kampi lider adaylarinin duygusal zeka düzeyleri ve iletişim becerilerinin incelenmesi(2014) Kayışoğlu, N. Bahadir; Doğan, İsa; Çetin, MehmetBu araştırma, gençlik kamplarında görev yapacak olan gençlik kampı lider adaylarının duygusal zeka düzeylerinin iletişim becerisi düzeyleri ile karşılaştırılmasını ve yaş, cinsiyet, mezun olunan ortaöğretim kurumu türü, lisans öğrenimi türü gibi değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmaya gençlik kampı lider yetiştirme kurslarına dört dönem halinde katılan 147 kursiyer katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Duygusal Zeka Ölçeği ve İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda gençlik kampları lider adaylarının duygusal zeka ve iletişim becerileri düzeylerinin olumlu yönde ilişkili olduğu belirlenmiş olup yaşla birlikte duygusal zeka düzeylerinin de arttığı saptanmıştır. Ayrıca cinsiyet, mezun olunan ortaöğretim kurumu türü ve lisans öğrenimi türü açısından duygusal zeka düzeyi ve iletişim becerileri algı düzeyinde anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.Öğe Uzaktan eğitim sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders verimliliğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi(2022) Kayışogğlu, Numan Bahadır; Çetin, Mehmet; Bostanoglu, Seda; Çıl, HasibeCOVID-19 salgınıyla dünya genelinde yüz yüze eğitim sisteminin yerini uzaktan eğitim sisteminin aldığı görülmektedir. Bu süreç uzaktan eğitimle yürütülen beden eğitimi ve spor dersinin verimliliği sorgulanır hale getirmiştir. Bu bakımdan araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde işledikleri derslerin verimliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma kapsamında fenomenoloji deseni kullanılarak yürütülen araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum ölçüt örnekleme metodu kullanılmıştır. Araştırmaya 14 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada dersin uzaktan eğitim sürecinin verimliliğine, ders verimliliğini arttırmaya yönelik uygulamalara, uzaktan eğitimin tercih edilme durumuna ve son olarak uzaktan eğitime yönelik talep ve önerilerine ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda etkileşimsizlik, öğrenci devamsızlığı, uygulamalı konuların işlenmesine elverişsiz olması, öğrencilerin bilgisayar ve internet erişimi bakımından farklılıklarının olması, öğretmenlerin uzaktan eğitime hazırlıksız olmaları ve teknopedagojik eğitim yetersizlikleri gibi nedenlerden dolayı uzaktan eğitimle yürütülen beden eğitimi ve spor derslerinin verimsiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.