Yazar "Özdemir, Mehmet Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ(2024-01) Özdemir, Mehmet FatihBu çalışmada, Diş Hekimliği Fakültesinde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri ile geleceğe dair mesleki kaygılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Karabük Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde öğrenim gören tüm sınıflardaki öğrenciler (N=476) oluşturulmuştur. Ölçekler tüm öğrencilere uygulanmış fakat bazı anketlerdeki eksik ve işaretlenmemiş veriler nedeniyle 149 öğrencinin anket formu geçersiz sayılmış ve 327 öğrenci (327/476x100=68,69; örneklem evreninin %68,69’luk kısmını oluşturmaktadır) üzerinden analizler yapılmıştır. Araştırma kapsamında yer alan kategorik değişkenler frekans (N) ve yüzde (%) değerleri ile verilmiş olup karşılaştırmalarına “Pearson Ki-Kare” ve “Fisher’ın Kesin Ki-Kare” testleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler IBM SPSS Statistics 22.0 programında yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 alınmıştır. Çalışma grubu için kullanılan Beck Umutsuzluk Ölçeğinin iç tutarlılık katsayısı Cr? = 0,640 olarak hesaplanmıştır. Güvenilirlik katsayısı; 0,60? ? 0,80 ise ölçek güvenilir, 0,80? ? 1,00 ise ölçek yüksek derecede güvenilir bir ölçektir. Elde edilen Cr? Katsayıları kullanılan Beck Umutsuzluk Ölçeğinin güvenilir olduğunu göstermektedir. Çalışmanın değişkenleri öğrencilerin sosyodemografik özellikleri; cinsiyet, yaş, uyruk, sınıf, genel ağırlıklı not ortalaması, ailesinin ortalama gelir durumu, çalışma durumu, bölümünden memnun olma durumu, mesleki gelecek kaygı durumu ve aldığı eğitimi yeterli bulma durumu gibi özelliklerini yansıtan değişkenlerdir. Karabük Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi (n=327) öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri, %33’ü hafif düzeyde (n=108), %33,9’u orta düzeyde (n=111) ve %33’ü şiddetli düzeyde (n=108) belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin gelecek kaygıları belirleyerek, diş hekimliği eğitim hedeflerinin iyileştirilmesi ve sonraki çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.